رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تلاش برای امنیت سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات خوب علوی است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تلاش برای فراهم کردن امنیت سرمایه‌گذاری و نیز معرفی مفسدان اقتصادی به قوه قضائیه، از جمله اقدامات وزارت اطلاعات در دوره مدیریت علوی بوده است.

کد مطلب: ۶۵۴۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در موافقت با سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات، با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور اظهار داشت: شخص وزیر اطلاعات در سیستم اطلاعاتی کشور نقش پدری و بزرگی دارد و آقای علوی تلاش کرده است تا این نقش را ایفا کند.

وی افزود: نظرسنجی‌هایی در خصوص سنجش میزان امنیت در سه سطح فردی، اجتماعی و ملی صورت گرفته که نتیجه همه اینها نشان می‌دهد احساس ناامنی در بین مردم پایین آمده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت سرمایه‌گذاری یکی از کارهای مهم آقای علوی و تیم همراه وی در وزارت اطلاعات بوده است، گفت: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه از دیگر ابتکارات بوده و در کنار آن، وزارت اطلاعات برای معرفی مفسدان اقتصادی به قوه‌قضائیه بیکار ننشسته‌ است.

اکبریان تصریح کرد: وزارت اطلاعات بیش از ۶۲۰ پرونده در زمینه مفاسد کلان اقتصادی را به ارزش ۳۷ هزار میلیارد تومان کشف کرده که منجر به بازگشت این مبالغ به بیت‌المال شده است.

وی کشف و معرفی بیش از ۲۰۰ پرونده قاچاق کالا و ارزش، کشف بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و متلاشی کردن بیش از ۱۲۰ گروه تروریستی را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات در دوره مدیریتی سید محمود علوی برشمرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دوره قبل برخی نیروهای این وزارتخانه به طور اجباری بازنشسته شدند که آقای علوی با تشکیل یک کارگروه، برخی از آنها را به بدنه سیستم بازگرداند و از آنها استفاده کرد.

اکبریان تصریح کرد: امروز وزارت اطلاعات به همراه نیروی قدس سپاه پاسداران، یک نوع برتری امنیتی در منطقه ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آقای علوی دو دوره نماینده مجلس خبرگان رهبری، چهار دوره نماینده مجلس شورای اسلامی و نیز نماینده رهبر انقلاب در ارتش بوده است و جلوگیری از امنیتی شدن پدیده‌های غیرامنیتی نیز از دیگر ویژگی‌های دوره مدیریت او در وزارت اطلاعات بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار