گشایش مدرسه علمیه در املش

مدرسه علمیه شهرستان املش زیرنظر حوزه علمیه رودسر به سرپرستی حجت الاسلام شعبانی با تامین اعتبار از محل وجوهات شرعیه گشایش یافت.

کد مطلب: ۶۵۴۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،مسئوول حوزه علمیه رودسردر مراسم شروع به کار این مدرسه گفت: در این مدرسه برای شروع 35 نفر طلبه در پایه اول ثبت نام کرده اند تاعلوم دینی را ازعلمای دین فراگیرند.
حجت الاسلام علیپور با بیان این که این مدرسه مقدمه ای برای حوزه علمیه املش خوهد بود ابراز امیدواری کرد به زودی زمینی در شهرستان املش برای احداث بنای حوزه علمیه جانمایی وکلنگ احداث آن به زمین زده شود.
فرمانداراملش در مراسم آغاز به فعالیت این مدرسه گفت:املش همیشه درزمینه تبلیغ دین و نشرمعارف اسلام تأثیرگذار بوده و علمای املشی درطول تاریخ خوب درخشیده اند و نام علمایی همچون شیخ بها6الدین املشی،شیخ ابوالمکارم ربانی،شیخ حسن رهبری در تاریخ جهان اسلام ماندگار شده است .
یونس محمودی اظهار داشت: برای تحقق احداث یک حوزه علمیه درشهرستان نیاز به فراهم کردن زمینه هایی بود که بخشی از این زمینه ها امروز در املش تحقق پیدا کرد.
امام جمعه املش گفت:مدرسه علمیه نیازبه حمایت همه جانبه خیرین ومسئوولان دارد.
محمدصفری قاسم آبادی اظهار داشت :این مدرسه در آغاز کار از امکاناتی درخوری برخوردارنیست و مخارجش از وجوهات شرعیه تأمین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار