لقمان محمد اف؛ در هجدهمین گردهمایی موسیقی عاشیقلار :

ادبیات عاشیقی ریشه در آموزه های ائمه اطهار(ع) دارد

هجدهمین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار با حضور شاعر جمهوری آذربایجان و علاقمندان به این رشته از هنر در سینما انقلاب تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۴۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی؛ در هجدهمین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار گروه های مختلفی اعم از عاشیق حواد محرمی، عاشیق ابراهیم مدنی، عاشیق آیدین اصلانی، عاشیق امیر زارعیان و عاشیق اوختای زمانی به اجرای موسیقی عاشیقی پرداختند.

بر اساس این گزارش، در ادامه استاد صداقت گنجه ای، محرم آذر فام و حاجی لقمان محمد اف به خوانش شعر پرداختند.

در هجدهمین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار از شاعر پیشکسوت ادبیات عاشیقی، استاد اسرافیل قربانپور تجلیل به عمل آمد.

حاجی لقمان محمد اف؛ شاعر جمهوری آذربایجان در این گردهمایی گفت: شعر در ادبیات عاشیقی اصیل است چرا که ریشه در آموزه های ائمه اطهار(ع) دارد.

وی ادامه داد: ائمه بر اشعاری که توسط شاعران آیینی سروده می شود نظر دارند و چون اشعار موسیقی عاشیقی ریشه در اعتقادات و باورها دارد به همین خاطر اشعار عاشیقی و موسیقی آن برای شنونده لذت بخش است.

لقمان محمد اف با بیان اینکه از این گردهمای بسیار لذت بردم، گفت: از دست اندرکاران این برنامه تشکر می کنم که فرصت مناسبی در اختیار فعالین این صنعت قرار داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار