سیاوش چراغی پور در گفت و گو با پانا:

نا امنی کودکان موضوعی نگران کننده است

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با ابراز تاسف نسبت به حوادث تلخی که پیرامون کودکان اتفاق افتاده است، گفت: ناامنی و بی اعتمادی نسبت به دختران و بانوان در جامعه ای که از مظلومیت و معصومیت بسیار بالایی برخوردارند، موضوعی نگران کننده است.

کد مطلب: ۶۵۳۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سیاوش چراغی پور، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در حاشیۀ تماشای نمایش «سرخ، سفید، آبی» به کارگردانی «سروش طاهری» در تماشاخانۀ پایتخت تهران، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، ضمن ابراز تأسف از انتشار خبر کودک آزاری و کودک کشی در جامعه و این موضوع که خود نیز دو دختر دارد و همواره نسبت به آن‌ها دچار اضطراب و نگرانی است، گفت: ناامنی و بی اعتمادی نسبت به دختران و بانوان معصوم در جامعه ای که آنها از مظلومیت و معصومیت بسیار بالایی برخوردارهستند، موضوع بسیار نگران کننده است.
وی در ادامه، ضمن تأکید بر این موضوع که تا کنون همواره سعی کرده است از این موضوعات فرار کند، افزود: متاسفانه قانون آن گونه که باید حامی کودکان و بانوان نیست و در این میان تنها چیزی که می توان گفت این است که برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، باید آموزش ها از از بطن و بستر خانواده به اعضای آن و به ویژه فرزندان انتقال پیدا کند.
چراغی پورتصریح کرد: امروز زیاده گویی های بسیار زیادی در برخی از مهدهای کودک و .... وجود دارد که نه به لحاظ علمی، نه به لحاظ اجتماعی و نه به لحاظ اخلاقی و شرعی جایگاهی ندارد، مدارس باید به کودکان دفاع از حقوق خود را آموزش دهند و در این راستا، خانواده‌ها را نیز آگاه سازند.
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: تئاتر یکی از مهم ترین و تأثیرگزارترین ابزارهای زمینه ساز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و طبیعتاً یک بخش از آموزش است و اگر کارگردانان و نویسندگان نیز بتوانند در این بخش کار کنند، نتیجه خوبی خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار