مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

ضرورت گذراندن سالانه 16ساعت دوره تخصصی برای اساتید حوزه آموزش خانواده

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 300 مرکز مشاوره در سطح کشور خبر داد و افزود: اساتید حوزه آموزش خانواده باید سالانه 16 ساعت دوره آموزشی تخصصی را بگذارند.

کد مطلب: ۶۵۳۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نورعلی عباس پور در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهارکرد: هیچ وزیر و معاون وزیری منکر اهمیت خانواده و نقش اولیای دانش‌آموزان در کنار مسائل تربیتی نیستند اما آنچه که باید بیشتر مورد تبلیغ و ترویج قرار گیرد نقش و جایگاه و همچنین کارکرد انجمن اولیا و مربیان است که می‌تواند هم در مدرسه و هم فضاهای دیگر زمینه یک تحول جدی را فراهم کند .

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی را برای مدیران مدارس و همچنین مسولان انجمن‌های اولیای و مربیان نواحی و مناطق آموزش و پرورش یادآور شد و گفت: مهمترین بحث ما موضوع اموزش خانواده است که ما سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب در این حوزه چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها را توسعه بدهیم.

عباسپور محدودیت منابع مالی را به رغم افزایش سه برابری اعتبارات در این حوزه در چند سال اخیر یادآور شد و گفت: ما انتظار داریم متناسب با گستردگی کار و توان علمی و تخصصی در بحث آموزش خانواده و اهمیت موضوع اعتباراتی به انجمن اولیا و مربیان داده شود تا ما بتوانیم در این حوزه کارها و اقدمات ضروری را انجام دهیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 300 مرکز مشاوره در سطح کشور خبر داد و افزود: اساتید حوزه آموزش خانواده باید سالانه 16 ساعت دوره آموزشی تخصصی را بگذارند .

عباس‌پور از ارتقای توانمندی مراکز مشاوره و همچنین ارتقای کیفی تولید و توزیع مجله پیوند خبر داد و گفت: ما در 320 هزار تیراژ مجله پیوند با هیأت تحریریه مناسب و توانمند قصد داریم با استفاده از نظرات و تجربیات متخصصان در 9 شماره منتشر کنیم که قطعا از سال تحصیلی جدید این مجله به صورت پرونده‌ای و در قالب طرح موضوعات مختلف اجتماعی و اسیب‌های احتمالی منتشر خواهد شد.

وی گفت: ما انتظار داریم مدیران این حوزه با علاقمندی و همچنین عشق به کار در عرصه مدیریتی حاضر شوند چرا که اهمیت انجمن اولیا و مربیان به گونه‌ای است که اگر بتوانیم حرکتی موثر انجام دهیم قطعا جلوی بسیاری از تهدیدها و آسیب‌ها در حوزه آموزشی و پرورشی با کمک خانواده‌ها گرفته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار