معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان

پیگیری معاون استاندار در پی افزایش قیمت مرغ و مطالبات گندمکاران گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان از پیگیری افزایش قیمت مرغ و مطالبات گندمکاران گلستان خبرداد.

کد مطلب: ۶۵۱۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، محمود ربیعی پیگیر افزایش قیمت مرغ و مطالبات گندمکاران استان از سوی کاویانی معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان شد.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: تنش گرمای شدید در برخی از استان‎ها موجب تلفات جوجه‎ریزی شد و این عامل افزایش روند صعودی قیمت مرغ در استان گلستان را در پی داشت.

کاویانی از افزایش جوجه‎ریزی در استان خبر داد و در خصوص قیمت مرغ تصریح کرد: قیمت مرغ گرم در گنبدکاووس 7 هزار و 500 تومان به فروش می‎رود و در شهرستان علی‎آبادکتول با قیمت 7 هزار و 700 تومان عرضه می‎شود و در شهرستان گرگان با قیمت 7 هزار و 900 تومان الی 8 هزار و 50 تومان به فروش می‎رسد.

وی افزود: بر اثر تنش گرمای شدید در برخی استان‎ها شاهد تلفات جوجه‎ریزی بودیم که این عامل باعث شد 600 الی 700 مرغ تولیدی «تخم‎گذار» را از استان خارج کنیم.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان در خصوص تثبیت قیمت مرغ در استان گفت: احتمالا در ایام محرم شاهد افزایش قیمت مرغ در استان نخواهیم بود.

کاویانی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: در سال گذشته وجه گندمکاران به موقع پرداخت شد کشاورزان برخی از بذور را به صورت خودمصرفی و بخشی را به عنوان بذر نگهداری می‎کنند که بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن گندم سال قبل از کشاورزان استان خریداری شد.

وی ابراز کرد: سال گذشته برای نخستین‎بار بود که هر هفته به کشاورزان وجوه محصولات را پرداخت می‎کردیم در زمینه پرداخت جو مشکلی نداشتیم در سال جاری نیز در پرداخت وجوه جو و کلزا دچار مشکل نشدیم.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه امسال در پرداخت مطالبات گندمکاران با مشکل مواجه شدیم، گفت: تاکنون 58 درصد مطالبات گندمکاران استان گلستان پرداخت شده است.

کاویانی از پیگیری و تسریع پرداخت مطالبات گندمکاران گلستان از تهران خبر داد و افزود: این موضوع را دو بار از تهران مکاتبه کردیم و تلاش می‎شود هر چه زودتر مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار