سبک زندگی، حوادث و تومورها از جمله عوامل ایجاد بیماریهای مغز و اعصاب

رییس بخش جراحی مغز و اعصاب مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: سبک زندگی علاوه بر حوادث و تومورها از جمله عوامل سه گانه ایجاد بیماریهای مغز و اعصاب است که هر یک نیاز به سیاست گزاری های خاص جهت پیشگیری، درمان و بازتوانی دارند.

کد مطلب: ۶۵۰۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کاشان، اسماعیل فخاریان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سالانه حدود 15 هزار کشته ناشی از حوادث و تصادفات در کشور رخ می دهد و علاوه بر آن، 300 هزار نفر مصدوم در بیمارستان ها بستری می شود بنابراین می توان گفت که حوادث و تصادفات یکی از موانع توسعه اقتصادی است .

وی تصریح کرد: بیماری های ناشی از روش زندگی نادرست ، ناشی از کم تحرکی، چاقی،کمبود دریافت ویتامین d و نور آفتاب است که شامل کمردرد، عمل های جراحی ستون فقرات می شود و پیشگیری از آنها نیازمند برنامه ریزی و سیاست گذاری در این حوزه است .

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در حال حاضر هرنوع عمل جراحی اعصاب شامل تومورهای مغز و نخاع، بیماری های مختلف ستون فقرات، دیسک، خونریزی ها، صدمات مغزی، بیماری های مادر زادی در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان انجام می شود .

به گفته وی، در چهار ماه اول سال جاری، 300 عمل جراحی در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان انجام شد و در طول یک سال گذشته یک هزار جراحی اعصاب در کاشان اتفاق افتاد.

وی بااشاره به تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی این واحد درمانی تصریح کرد:برای اولین بار و به منظور افزایش و ارتقای کیفیت اعمال جراحی تومور مغز و اعصاب یک دستگاه تخلیه تومور مغزی و یک میکروسکوپ جدید با هزینه حدود10 میلیارد ریال خریداری شده است .

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سال 94 اقدام به پذیرش دستیار جراحی مغز و اعصاب نموده که بر این اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکسری امکانات و تجهیزات جدید در اختیار قرار داده است و امیدواریم مابقی به تدریج خریداری شود .

فخاریان افزود: راه اندازی رشته دستیاری مغز و اعصاب جزء افتخارات این دانشگاه است در حالی که این رشته پیش از این فقط به دانشگاه های مادر محدود بوده و کاشان تنها مرکز غیر از استان است که توانایی و خدمات لازم در این راستا را دارد. آموزش دستیاری به این معناست که سیستم از حالت مصرف کننده محدود به تولید کننده تبدیل می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار