فرماندار تبریز تاکید کرد:

پیروزی انقلاب مشروطه مرهون تلاش مردم بود

فرماندار تبریز گفت: مشروطه نوری بود که از افق سعادت ایران دمید و وقوع نهضت مشروطه علاوه بر موهبت خداوندی، مرهون تلاش‌ها و ابتکارات اقشار مختلف مردم نیز بود.

کد مطلب: ۶۵۰۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش حبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر در همایش بزرگداشت روز ملی مشروطه که در خانه مشروطه تبریز برگزار شد گفت: هرسال در ۱۴مردادماه در چنین مکانی گرد هم می‌آییم و از روزهای مشروطه و مردان و سالاران آن دوران یاد می‌کنیم و این برنامه واقعا بااهمیت و مهم است.

فرماندار تبریز ادامه داد: دوام سالانه این مراسم پرشکوه شایان اهمیت است چراکه یاد اساس مشروطه فراموش نمی‌شود و نسل جدید نیز بیش‌تر آشنا می‌شوند.

وی همچنین در ادامه اعلام کرد: اکنون ۱۱۰سال از ایامی می‌گذرد که ملت ما از خواب بیدار شده و جنبشی کردند تا از نابسامانی اعلام انزجار کنند.

شهرتی‌فر تصریح کرد: مشروطه نوری بود که از افق سعادت ایران دمید و وقوع نهضت مشروطه علاوه بر موهبت خداوندی، مرهون تلاش‌ها و ابتکارات اقشار مختلف مردم نیز بود.

وی با بیان اینکه علما بسیاری در پیروزی مشروطه نقش داشتند، اعلام کرد: غیر از ستارخان و باقرخان، در تبریز بزرگان و مردمان زیادی برای پیروزی مشروطه از خود گذشتگی کردند و رشاد به خرج دادند.

فرماندار تبریز در پایان ابراز کرد: انقلاب‌هایی که در ممالک اروپایی به پیروزی می‌رسند قانون‌ ایجاد نمی‌کنند بلکه قانون‌های خود را تغییر یا دامنه‌اش را گسترش می‌دهند درحالی که در ایران قانون اساسی در پی مشروطه و انقلاب‌هایی مشابه به وجود آمده و این بسیار باارزش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار