گزارش خبرنگاران پانا از مراسم تحلیف/ در حال تکمیل . . .

آغاز مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس جمهوری ایران

لحظاتی پیش مراسم تحلیف حسن روحانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس آغاز شد.

کد مطلب: ۶۵۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، پیش از این علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس در راهروی مجلس شورای اسلامی در حال خوشامدگویی به میهانان مراسم تحلیف حسن روحانی بود.

لحظاتی قبل حسن روحانی وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

آیت الله سید احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به همراه عباسعلی کدخدایی نیز وارد صحن مجلس شد.

فردریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در مجلس حاضر هستند.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سردار باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سرلشگر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل برای حضور در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس جمهور وارد صحن مجلس شد.

همچنین عفت مرعشی همسر مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام و محسن هاشمی فرزند او در صحن علنی مجلس حاضر شده اند.

میهمانان خارجی شامل سران و مقامات کشورهای مختلف، در صحن پارلمان مستقر شدند و هیأت‌های همراه آنان نیز در جایگاه تماشاگران حضور پیدا کردند.

همچنین در حال حاضر علاوه بر مهمانان خارجی گروه مارش نظامی ارتش برای نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران در جایگاه تماشاگران مستقر هستند.

راهروی منتهی به محل برگزاری جلسات علنی مجلس فرش قرمز پهن شده و عکس‌هایی از تحلیف ریاست جمهوری همه ادوار بر دیوارهای این راهرو نصب شده است،

در راهروهای منتهی به جایگاه خبرنگاران نیز با فرش قرمز و عکس‌هایی از تنفیذ و تحلیف ۱۱ دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی مزین شده است.

مراسم تحلیف حسن روحانی دوازدهمین رئیس‌جمهور ایران ساعت ۱۷ با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

مقام معظم رهبری در روز پنجشنبه ۱۲ مردداد حکم تنفیذ ریاست جمهوری حسن روحانی را اعطا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار