همکاری بازیگران کره ای و ایرانی در پروژه "من كوش هستم"

پروژه رزیدنسی من کوش هستم روز جمعه 13 مرداد با جلسه پایانی و جمع بندی دوره ای 23 روزه در تماشاخانه دا به کار خود پایان می دهد.

کد مطلب: ۶۴۹۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ خانم چنگجو كيم، كارگردان، بازيگر، مدرس دانشگاه و مدير كمپاني "Made the World Over Theater" است كه از ٢٠ تيرماه تا ١٣ مردادماه سال جاري، به منظور دستيابي به يك توليد مشترك با ايران، مجموعه نشست ها و كارگاه هاي خلاقانه را با بازيگران كره اي و ايراني در تهران برگزار كرده است. او كه دانش آموخته مدرسه ژاك لوكوك فرانسه است و نيز همكاري با پيتر بروك را در كارنامه هنري اش دارد، با علاقه اي كه به حماسه منظوم كوش نامه، نوشته ايرانشاه بن ابي الخير در آغاز قرن ششم هجري دارد اين سفر را آغاز كرده است.
توجه به "كوش نامه" از سوي چنگجو كيم براي اولين بار در ماه فوريه سال ٢٠١٤ در كره جنوبي مطرح شد. اولين نشست ها در كره به رويدادي به نام شب إيراني ختم شد. از همان هنگام انگيزه توليد يك اثر مشترك و تبادل فرهنگي ميان دو كشور كره و ايران در نظر او بود.
ارغوان راستي، بازيگر تئاتر و از دانشجويان فعال اين رشته، پس از آشنايي با اين هنرمند كره اي به پروژه ي توليد اجرايي بر اساس كوش نامه علاقه مند شد و از همان زمان تا كنون با كيم همراه است. ارغوان راستي در اين پروژه به صورت مشترك در مديريت و برنامه ريزي براي اين پروژه همكاري كرده است. همچنين در روند برگزاري اين پروژه، دكتر غزل اسكندرنژاد، كارگردان، بازيدهنده عروسك و نيز عضو هيئت علمي دانشكده سينما و تئاتر دانشگاه هنر به دعوت گروه به اين پروژه پيوسته است. اين پروژه كه با عنوان رزيدنسي(residency ) تعريف شده، شامل چند رويداد است:
-خوانش كوش نامه توسط هنرمندان جوان و پژوهش در بخش هاي اساطيري، تاريخي و فرهنگي اين حماسه
-مطالعه تاريخ ايران باستان
-توجه به مؤلفه هاي كار گروهي و تمرين و تمركز بر خلاقيت جمعي
-بهره گيري خلاقانه از انواع هنرها از جمله هنرهاي تجسمي در شناخت عناصر داستان از جمله شخصيت كوش، ديوهاي درون آدمي و ...
-تعمق درباره مؤلفه هاي فرهنگي-آموزشي-ادبي و نمايشي كوش نامه
-توجه به گونه هاي نمايش عروسكي براي دستيابي به راه هاي خلاقانه براي انتقال معاني عميق اثر
-آغاز راهي براي دستيابي به يك اجراي مشترك.
اين رزيدنسي پژوهشي-اجرايي در روز جمعه ١٣ مرداد ماه با جمع بندي اين دوره ٢٣ روزه توسط شركت كنندگان به پايان مي رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار