مدال آوران ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر چه کسانی هستند؟

در پایان مسابقات المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 کشور ژاپن در بخش انفرادی و تیمی حائز رتبه اول شد.

کد مطلب: ۶۴۹۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پایان دومین روز از رقابت های المپیاد جهانی کامپیوتر به میزبانی جمهوری اسلامی ایران امتیازات کسب شده از سوی افراد و تیم های شرکت کننده در المپیاد اعلام شد.

بر اساس این گزارش،" یوتا تاکایا" دانش آموز ژاپنی با کسب 589.52 امتیاز حائز رتبه نخست در بخش انفرادی شد. "مینگ کوان ژو" از چین با کسب 524.2 امتیاز، "ژژنگ لو " از امریکا با کسب 466.27، "ریکو کاواساکی با کسب 445.66 امتیاز و "ساتورو کاواهارایی" هر دو از ژاپن با کسب 445.56 امتیاز در جایگاه دوم تا پنجم انفرادی قرار گرفتند.

سید محمدحسین نعمت اللهی از جمهوری اسلامی ایران نیز با کسب 374.03 امتیاز حائز رتبه بیستم در بخش انفرادی شد.

بر اساس اعلام سخنگو و مدیر اجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر، در بخش تیمی تیم‌های دانش آموزی ژاپن، چین و آمریکا به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این المپیاد را از آن خود کردند. تیم های جمهوری اسلامی ایران نیز با کسب یک مدال طلا و سه نشان نقره مقام چهارم جهان را از آن خود کردند. محمدحسین نعمت الهی مدال طلا و آرش محمودیان بیدگلی، حمیدرضا هدایتی و محمد صانعیان نشان‌های نقره را دریافت کردند.

در بیست و نهمین دوره از المپیاد جهانی کامپیوتر 320 دانش آموز از 84 کشور جهان به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت پرداختند و 9 ناظر بین المللی بر اجرای این المپیاد نظارت داشتند.

گفتنی است، ایران به سبب امتیاز میزبانی در این دوره از رقابت ها با دو تیم (8 نفر) در المپیاد جهانی کامپیوتر حضور داشت.

مراسم اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 فردا 12 مرداد 96 در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود. نتایج قطعی المپیاد در بخش تیمی در این مراسم اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار