عضو حزب مجمع ایثارگران:

در تعریف ما از ایثارگری نظامیان نباید در کار سیاسی دخالت کنند

نخستین کنگره حزب مجمع ایثارگران 26 مرداد در سالن همایش های رازی تهران برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۶۴۹۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا؛ اولین نشست خبری مسئولین اجرایی کنگره حزب مجمع ایثارگراندر حسینه شماره یک جماران با حضور حجت الاسلام پروازی ، جواد امام، ظرفیان و کیانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام پروازی با بیان تاریخچه شکل گیری این حزب گفت: بعد از تلاش دو ساله و تصویب اساسنامه و مرامنامه و کسب مجوز از وزارت کشور مقدمات برگزاری کنگره حزب مجمع ایثارگران فراهم شده است.

در این نشست کیانی از مسئولین اجرایی کنگره با اشاره به اینکه ایثار و ایثارگری در این سال ها به 8 سال دفاع مقدس اختصاص پیدا کرده است و با انتقاد از اینکه ایثارگری با یک مدل فکری پیوند خورده است گفت: بسیاری از ایثارگران در این حلقه قرار نمی گیرند و از این مدل فکری خاص پیروی نمی کنند. لذا احساس کردیم در سپهر سیاسی کشور ایثارگران در صحنه های مختلف حضور داشته باشند لذا در تعریف ما از ایثارگری نظامیان نباید در کار سیاسی دخالت داشته باشند یا باید مجموعه نظامی منفک شده باشد یا به صورت بازنشسته باشند تا در مسائل سیاسی دخالت کنند .

وی در ادامه افزود: در لیست اصلاح طلبان و تفکر اصلاح طلبی جای ایثارگران خالی است معتقد هستیم با معتدلین هر دو جناح مشورت کردیم ضمن توصیه به حضور ایثارگران بر تبیین بخش ایثارگری تاکید کردند. در این مرحله به دنبال بازسازی تفکر ایثارگری هستیم و به دنبال سهم خواهی نیستیم .

در ادامه جواد امام از دیگر مسئولین اجرایی کنگره ضمن اینکه تاکید کرد ایثارگری به 8 سال دفاع مقدس محدود نمی شود گفت: ایثارگری در دوران های گذشته حال و آینده وجود داشته و برای رشد و شکوفایی کشور لازم است. هیچ جامعه ای را سراغ نداریم که افراد هزینه قبول کنند و جامعه توسعه نیافته باشد.

وی در ادامه افزود: هیچ فاصله ای با اقشار جامعه احساس نمی کنیم ایثارگری را لازمه حضور در جامعه است و سرمایه عظیمی است و به عنوان یک جریان رقیب برای اصلاح طلبان نیستیم.

وی اعضای هیات موسسه اصلی حزب را آقایان کیانی ، ذاکر ، ترکاشوند و صالحی معرفی کرد.

در ادامه کیانی خاطرنشان کرد: به دنبال انتقال ارزش ها و مفاهیم ایثارگری مانند احترام به دیگران، محوریت اخلاق ، توجه به علم،دانش و ... هستیم .حزب مجمع ایثارگران گرایش اصلاح طلبی دارد اما دستش را به سوی دیگران دراز می کند و تلاش می کند فضای گفت وگو توام با احترام در کشور ایجاد شود.

امام در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا در خصوص برنامه آینده حزب گفت: در قالب یک حزب ما در صدد ارتباط با نسل امروز هستیم . اداره کشور نیازمند کادرسازی است و جامعه از فقدان کادرسازی در تمام حوزه ها و قوا احساس می شود به دنبال پرورش کادر از نسل بعد هستیم و در این راستا تلاش می کنیم الگوی مناسبی را در این خصوص ارائه کنیم .

در تکمیل سخنان جواد امام ظرفیان گفت : برنامه کوتاه مدت حزب که همان سامان دهی حزب است. میان مدت که تمایز با سایر گروه ها را تمرین و آموزش بدهیم و در نهایت با توجه به اینکه احزاب در کشور به صورت آماتوری فعالیت می‌کنند باید به سمت حزب حرفه ای حرکت کنند.

در ادامه نشست کیانی درباره ارتباط حزب مجمع ایثارگران با شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان یک جریان سیاسی را مدیریت می کند عملا کسی در شورای سیاستگذاری نداریم که اعتقادی به تحزب نداشته باشد .

وی با اشاره به اینکه نظام سیاسی و انتخابات به شکلی است که مشارکت احزاب در تشکیل دولت و مجلس مشخص نیست گفت: نیازمند اصلاح قوانین هستیم تا نقش تحزب احیا و تعریف شود و به آن رشد و پویایی برسد که برنامه ها به جای افراد باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار