جشنواره تئاتر برای خراسان شمالی تبدیل به یک برند فرهنگی شده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندارخراسان گفت: هنر به عنوان پدیده ای بازدارنده کمک زیادی به کاهش آسیب های اجتماعی دارد که ایجاد هنرستان خاص هنرهای نمایشی در استان لازم است.

کد مطلب: ۶۴۸۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، فریبا باقری در حاشیه حضور در جشنواره تئاتر رضوی اظهار کرد: جشنواره تئاتر برای خراسان شمالی تبدیل به یک برند فرهنگی شده است.

باقری با تاکید بر اینکه باید زمینه سایر رویکردهای فرهنگی در خراسان شمالی را فراهم کرد، گفت: اتاق فرهنگی استانداری به روی همه هنرمندان باز است تا با تکیه بر هنر بتوان جوانان را در برنامه های ارزشی جذب کرد.

وی افزود: اگر جوانان به سوی هنر روی بیاورند و از آنان حمایت های لازم صورت بگیرد زمینه طرح ایده و خلاقیت نیز فراهم می شود.

باقری، تغذیه فرهنگی از جمله تئاتر، موسیقی و غیره را عاملی برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و بیان کرد: هنر، زبان گویای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و باید در این زمینه هنرمندان را حمایت کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره هایی مثل تئاتر رضوی باید استمرار داشته باشد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان اهرم بازدارنده نقش موثری را در پرورش هنرمند تئاتر ایفا می کند.

باقری از طرح پیشنهادی مبنی بر ایجاد هنرستان خاص هنرهای نمایشی در خراسان شمالی خبر داد و تصریح کرد: نسل جوان این فرهنگ را پذیرفته است اما مقاومت هایی در خانواده ها وجود دارد.

وی گفت: هنرستان هنرهای نمایشی این زمینه را فراهم می کند تا آموزش پرورش به صورت جدی به این حوزه وارد شود و فرزندانمان را از همان سنین کودکی به این وادی بکشانیم.

باقری، با اشاره به تاثیر هنردرمانی و گفتار هنر در تربیت صحیح نسل آینده، عنوان کرد: از طرح و ایده های هنرمندان استفاده و آن را دستمایه کار خود قرار خواهیم داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار خراسان شمالی در جشنواره تئاتر رضوی حضور پیدا کرد و به تماشای نمایش «زندگی؛ شاید همین حالا» نشست.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی شامگاه یازدهم مردادماه با برگزاری آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار