علیرضا منصوریان:

شکایت کنیم فوتبال ایران تعلیق می شود/ ساکت می خواهد قدرت نمایی کند

سرمربی استقلال محرومیت 3 بازیکن این تیم توسط کمیته انضباطی را غیر قانونی دانست و تاکید کرد این موضوع می تواند باعث تعلیق فوتبال ایران شود.

کد مطلب: ۶۴۸۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا، شب گذشته اولین برنامه 90 در فصل جدید فوتبال ایران در حالی برگزار شد که محوریت اصلی این برنامه محرومیت سه بازیکن استقلال از سوی کمیته انضباطی به علت عدم همراهی آنها با تیم ملی امید بود. ماجرایی که پس از توضیحات ابتدایی توسط عادل فردوسی پور باعث به روی خط آمدن محمدرضا ساکت سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال و علیرضا منصوریان سرمربی استقلال شد و شبی جنجالی و پر حاشیه را رقم زد.

محمدرضا ساکت در ابتدای موضوع پس از طرح اولیه ماجرا توسط عادل فردوسی پور گفت: دهم تیر آقای حسن‌زاده در مصاحبه‌ای به طور جدی اعلام کرد بر اساس ماده 83 آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال تمام باشگاه‌ها موظف هستند بازیکن در اختیار تیم های ملی قرار دهند، درست است که مسابقات در فیفا دی نبود اما براساس همین ماده 83 بازی ملی محسوب می شود. طبق این ماده که در آبان 92 تصویب شده است، در صورت عدم همراهی باشگاه‌ها با تیم ملی محرومیت‌ها اعمال شود.

پس از تکرار چندباره ادعای ساکت و استناد وی به ماده 83 علیرضا منصوریان روی خط آمد و در پاسه به ساکت گفت: محرومیت بازیکن های ما کاملا غیر قانونی است و اصلا نیازی نیست که با کلمات بازی شود و قوانین را طوری که می خواهیم تفسیر کنیم. چند سال پیش در کمیته انضباطی فیفا به مشکلی خوردند مبنی بر اینکه بازیکنان گران قیمت در زمان مسابقات پایه نمی‌توانند در اختیار تیم ملی قرار بگیرند و مصوب شد در روز فیفا دی برای تیم‌های ملی بزرگسالان بازیکن باید 72 ساعت قبل در اردو حضور داشته باشد؛ اگر یورو، جام جهانی و ... باشد 15 روز قبل می‌توانند در اختیار تیم ملی قرار بگیرند اما مسابقات تیم های پایه در صورت تعامل فدراسیون با باشگاه‌هاست که بازیکن در تیم ملی پایه بازی می کند. نمونه بارز این موضوع همین چند وقت پیش است که تیم ملی زیر 22 سال انگلیس مسابقات اروپا رفت اما منچستر اجازه نداد.

منصوریان ادامه داد: بندی که آقای ساکت می گوید اصلا به تایید هیات رئیسه نرسیده است. اگر یادتان باشد 4 سال قبل مسابقات ما بود و ما با همین قانون روبرو بودیم اما در نهایت فیفا دی این اجازه را به باشگاه ها می داد که بازیکن به تیم های پایه ندهند. پرسپولیس در همان مقطع 5 بازیکن داشت و بازیکن هایش را نداد که همان موضوع باعث شد من از تیم ملی استعفا دهم.

ساکت در پاسه به منصوریان گفت: این صحیت هایی که مطرح می شود اطلاعات اشتباهی است که آقای توفیقی داده اند. کمیته انضباطی در توضیحاتی که برای ریاست فدراسیون ارسال کرده گفته است که ماده 83 از فصل 94-93 قابل اجراست. اگر اشاره به هماهنگی باشگاه ها هم شود باید بگویم که مدیر عامل استقلال در 3 جلسه رسمی شرکت کرده و قول رسمی داده اند که بازیکن ها در اختیار تیم قرار می گیرند. اگر ناهماهنگی سازمانی نبوده این چیزی نیست که بشود از کنارش گذشت. مطمئن باشید وقتی کمیته می گوید در ده آبان تصویب شد اینطور است.

منصوریان در ادامه به ادعای هماهنگی صورت گرفته با افتخاری برای حضور بازیکن های استقلال اینگونه پاسخ داد: رئیس باشگاه هیچ قول صد در صدی نداده است، 23 تیر ساعت یازده شب جلسه فنی داشتیم و در آن توضیح دادیم که مجبوریم به خاطر بازی دوستانه با پرسپولیس و شروع لیگ نورافکن و حسینی را نگه داریم اما قائدی و سهرابیان را به تیم ملی بدهیم. یک نکته خنده دار هم وجود دارد؛ 4 نفر را به تیم دعوت کردند برای یک نفر 4 بار بلیط گرفته اند اما 3 بازیکن محروم شدند. نکته خنده دارتر این است که فدراسیون نامه رسمی این است که حسینی را می خواهند اما 3 نفرشان را محروم کردند و این محرومیت درخواست شخص آقای ساکت بوده است.

سرمربی استقلال افزود: آقای ساکت به بندی که هنوز تایید نشده بحث را به حاشیه می برد؛ آقای ساکت همانقدر که شما فکر می کنید پرچم ایران مقدس است من روی آن نماز می خوانم. شما 4 بازیکن را دعوت کردید، یک بازیکن را بلیط گرفتید، 3 بازیکن را محروم کردید و نامه ما را به کمیته انضباطی ندادید. شما برای اینکه قدرت نمایی و نسخ کشی کنید اما آدرس بد تیمی را آمده اید؛ به استقلال و هواداران آن توهین شده است. من در تمام رده ها بوده ام؛ بگذاریم قوانین صحبت کند. شما با شجاعت بگویید ما برای قدرت نمایی این سه بازیکن را محروم کردیم. آقای ساکت به چیزی پافشاری می کند که وجود ندارد. ما اگر به فیفا شکایت کنیم که در فدراسیون فارغ از توجه به قوانین فیفا به صورت جبری قانونی را تصویب کردند که بالاجبار مخالف قوانین است ما تعلیق می شویم و بازی ما با صنعت نفت تجدید می شود. می خواهم بگویم ما در اما و اگر داریم می سوزیم.

ساکت در پایان گفت: من متاسفم که ما در رسانه ملی همدیگر را به دروغ متهم می کنیم. ما یک کلمه بی ادبی به آقای منصوریان نکردیم. ما برای خروج حسینی مشکل داشتیم و این موضوع را حل کردیم. نگوییم نبوده است این کم لطفی است که همدیگر را به دروغ گویی متهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار