حکم قصاص قاتل محیط بانان هرمزگانی تأیید شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: حکم قصاص قاتل محیط بانان پس از صدور حکم در دادگاه کیفری یک هرمزگان و سپری شدن مراحل قانونی در دیوان عالی کشور به تأیید نهایی رسید و جهت اجرا ارسال شده است.

کد مطلب: ۶۴۷۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حجت الاسلام محمدصاق اکبری روز چهارشنبه در تشریح جزئیات این پرونده اظهار داشت: سوم تیرماه ۱۳۹۵دو محیط بان هرمزگانی، پرویز هرمزی و محمد دهقانی هنگام گشت‌زنی درمنطقه حفاظت شده گنو به ضرب گلوله یکی از شکارچیان غیرمجاز به قتل رسیدند.

وی ادامه داد: پرونده به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس ارجاع شد و با تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضایی و مأموران انتظامی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهاجمان شناسایی و دستگیر شدند که پس از انجام تحقیقات مقدماتی، مباشر قتل از میان مظنونین شناسایی شد.

این مقام قضایی افزود: با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، پرونده به دادگاه کیفری یک هرمزگان ارجاع وپس از تشکیل جلسات محاکمه در دادگاه مزبور، برای قاتل محیط بانان حکم قصاص صادر که با اعتراض متهم و وکیل او؛ پرونده جهت رسیدگی و تجدیدنظر خواهی به دیوان الی کشور ارسال شد.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: سرانجام رأی صادره در شعبه هفتم دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت و پس از قطعی شدن حکم قصاص، پرونده جهت اجرا به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس ارسال شد تا حکم صادره درصورت درخواست اولیای دم، اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار