با حضور مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی برگزار شد:

کارگاه آشنایی با گیاهان دارویی منطقه درمیان

با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و بسیج شهرستان درمیان، کارگاه آشنایی با گیاهان دارویی منطقه درمیان ،در سالن آمفی تئاتر کتابخانه استاد احمدی بیرجندی اسدیه برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۷۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی، محسن پویان مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در این کارگاه گفت: تولید و پرورش گیاهان دارویی از جمله فرایندهای اشتغال‌زا و پردرآمدترین مقوله اقتصادی جهان به شمار می‌آید.


مهندس پویان، افزود: کشت گیاهان دارویی به شرط بازاریابی و عرضه فراملی ،می‌تواند در رفع بیکاری بویژه در مناطق روستایی اثرات بی‌مانندی داشته باشد.


وی به برگزاری دوره های آشنایی روستاییان با پتانسیل‌های موجود در منطقه در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: این دوره ها در راستای بهینه سازی تولید و فرآوری گیاهان دارویی برگزار می شود.


گفتنی است، استان خراسان‌جنوبی با وسعتی برابر 150800 کیلومتر مربع، منبع گسترده‌ای از ذخایر ژنتیکی و دارویی است و تاکنون 800 گونه گیاه دارویی در این استان شناسائی شده است؛ لذا کشت گیاهان دارویی ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی پایدار، افزایش تولیدات ملی و جذب گردشگر در استان خراسان جنوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار