رئیس سازمان صدا وسیمای کشور خبر داد:

صدا وسیمای فارس با ترازی بالا در میان استان های کشور

رئیس صدا و سیمای کشور با حضور در شیراز، از 157 پروژه ی فنی، تولیدی و رسانه ای صدا و سیمای مرکز فارس بهره برداری کرد.

کد مطلب: ۶۴۷۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، در این همایش 157 پروژه ی صدا و سیما به بهره برداری رسید که این پروژه ها در مدت 17 ماه و با اعتباری بالغ بر 311 میلیارد تومان از بودجه ملی و استانی تهیه شده است.

این همایش با حضور رئیس سازمان صدا و سیما کشور، استاندار فارس، شهردار شیراز، تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) و دیگر مقامات استانی برگزار شد.

در این راستا 91 و شش دهم درصد استان فارس تحت پوشش شبکه ی دیجیتال رادیو و تلویزیون قرار گرفت.

رئیس سازمان صدا و سیما کشور در خصوص فعالیت های افتخار آمیز صدا و سیمای استان فارس در عرصه رسانه اظهار داشت: استان فارس در فعالیت های جهاد گونه ی خود علی رغم مشکلات و محدودیت ها یک برنامه ی بسیار فاخر و ارزشمند به مردم ارائه می دهد که در ترازی بالا میان استان ها قرار دارد.

عبدالعلی علی عسکری ادامه داد: اگر این فعالیت های جهاد گونه نبود اکنون هیچکدام از دستاورد ها و محصولات رونمایی شده صدا و سیما وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه امروزه رسانه ها نقش فوق العاده و متنوعی در عرصه های مختلف دارند افزود: امروزه با وسیع و متنوع شدن با وجود پیشرفت های بسیار، رسانه های دنیای استکبار دست برتری در رسانه دارند که این موجب رقابتی نا برابر با رسانه های داخلی شده است.

عسکری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند:«شاخصه دنیای امروز، شاخصه جنگ رسانه هاست که این یک جنگ نرم فرهنگی است» تصریح کرد: در این جنگ فرهنگی که دارای پیچیدگی های بسیار است اگر ما نتوانیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم صدمات و لطمه های زیادی به کشور و به خصوص جوانان زده ایم.

وی در خصوص شبیخون های فرهنگی دشمنان اسلام از آسمان و زمین عنوان کرد: دو ماهواره با 260 شبکه ی فارسی زبان که اقدام به پخش برنامه های مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران می کنند از آسمان و شبکه های مجازی که مرکز آن در آمریکا قرار دارد از زمین اقدام به شبیخون فرهنگی علیه کشور و جامعه ما کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه چگونه باید از این شبیخون ها جلوگیری کرد تصریح کرد: ما در حوزه ماهواره نتوانستیم برای مقابله با آن اقدام تاثیر گذاری انجام دهیم و همچنین به دلیل نبود قوانین و مقررات کافی برای استفاده از فضای مجازی ما نمی توانیم به طور کامل این فضا را حراست کنیم.

رئیس سازمان صدا وسیمای کل کشور با اشاره به پیشنهاد استاندار فارس افزود: سوابق بسیار استان فارس در زمینه فرهنگی و هنری می تواند با تولید برنامه های فرهنگی در تراز ملی و جهانی فرهنگ ایرانی را به کل جهان نشان دهد که این کار باعث رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال می شود.

عسکری عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور ما در تولید برنامه برای نوجوانان و جوانان دچار فقر است، اما استان فارس این قابلیت را در زمینه تولید برنامه برای نوجوانان و جوانان دارد. که این کار می تواند با ایجاد برندهایی ملی و جهانی در استان فارس باعث پیشرفت سریع تر این کار گردد.

امروز در این همایش از استودیو حرم مطهر شاهچراغ بهره برداری شد.

در همین راستا آیت الله سید علی اصغر دستغیب با حضور در این همایش اظهار داشت: بهره برداری از این استودیو با عنوان استودیو حرم اقدامی شایسته و ارزشمند است که به موجب آن حرم مطهر شاهچراغ کانون فعالیت های فرهنگی می شود.

خبرنگار: پوریا کشاورز مؤیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار