ایجاد تحولی گسترده در کشور با شکل‌گیری کانون‌های خادمیاری در استان‌ها

سرپرست دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي در استان همدان گفت: با شکل‌گیری کانون‌های خادمیاری در استان‌ها یک رقابت و مسابقه معنوی در رابطه با ابراز ارادت عملی نسبت به امام رضا(ع) شکل می گیرد و با محوریت امام رضا(ع) تحولی در کشور به وجود می آید.

کد مطلب: ۶۴۴۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، ابراهیم کارخانه ای در آئین افتتاح نمایندگی آستان قدس رضوی که در حسینیه امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت دفتر «تبدیل عشق به خدمت است» یعنی عشق، ارادت و دلدادگی به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در قالب خدمت به مردم است.

وی گفت: هر کس هر توانمندی دارد از جمله توانمندی مالی، علمی، فنی، تخصصی، فرهنگی، اجتماعی و ... می تواند این توانمندی را در قالب عشق به امام رضا(ع) به مردم هدیه کند.

سرپرست دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي در استان همدان تأکید کرد: سابقاً کسانی خادم امام رضا(ع) تلقی می‌شدند که در آستان قدس رضوی خدمت می‌کردند و با تشکیل این دفاتر تمام کسانی که ارادتمند و دلبند حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) هستند، می‌توانند در شهر خود بسته به تخصص، توانمندی و علم خود این تخصص را در خدمت مردم قرار دهند و در طول سال نیز برای آنها فرصتی فراهم می شود که به مشهد مقدس مشرف شوند.

وی عنوان کرد: برای خادمیاری ساختاری در نظر گرفته شد که همه کسانی که علاقمند به خدمت به امام رضا(ع) هستند می توانند در کانون‌های خادمیاری رضوی ثبت نام کنند و توانمندی آنها توسط دفتر نمایندگی در خدمت مردم قرار گیرد.

کارخانه‌ای در ادامه تصریح کرد: اگر این مسأله در کل کشور شکل بگیرد و تمام ارادتمندان امام رئوف توانمندی های خود را در خدمت مردم و نیازمندان قرار دهند یک تحول گسترده و عظیمی در سراسر کشور رخ می دهد.

وی در خصوص کانون‌های خادمیاری محلات، بیان کرد: در تمام محلات کسانی که عاشق امام رضا(ع) هستند دور یکدیگر جمع شده و یک کانون خادمیاری تشکیل می دهند و توانمندی های آن محله را در خدمت نیازمندان قرار می‌دهند.

سرپرست دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي در استان همدان در خصوص کانون های موضوعی ابراز داشت: کانون های موضوعی که در مورد موضوع خاصی تشکیل می شود کانون‌های خادمیاری سازمانی و همه دستگاه‌ها، نهادها و حوزه های علمیه، سمن‌ها(سازمانهای مردم نهاد) تفاهم نامه ای با دفتر امضا می کنند و در خدمت رسانی به نیازمندان در تمامی عرصه ها شریک می شوند.

وی در پایان یادآور شد: اگر این مسأله در بین استان‌ها اتفاق بیفتد یک رقابت و مسابقه معنوی در رابطه با ابراز ارادت عملی نسبت به امام رضا(ع) شکل می گیرد و با محوریت امام رضا(ع) تحولی در کشور به وجود می آید و اولین برکت این کار ارتباط با آستان قدس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار