نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

تبیین خدمات ارزشمند صفویه یک نیاز و ضرورت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تبیین خدمات ارزشمند صفویه یک نیاز و ضرورت است.

کد مطلب: ۶۴۳۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع برگزاری نخستین همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت علیهم السلام و احیای هویت ایرانی برگزار شد، کارها و خدمات خاندان صفویه را ارزشمند و شایسته دفاع و صیانت عنوان کرد و گفت :تبیین خدمات ارزشمند صفویه یک نیاز و ضرورت است .

وی با تاکید براینکه با برگزاری چنین همایش هایی، جایگاه اصلی و رفیع صفویه تبیین شود ، اظهار داشت : شاه اسماعیل صفوی الگوی مناسبی برای جوانان این مرز و بوم است که در جوانی با اندیشه متعالی خود، ایران را یک پارچه کرد و از مکتب اهل بیت به درستی صیانت و پاسداری کرد .

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید تلاش کنیم تا این تمدن با عظمت و این توراث گرانقدر را به شایستگی نشان دهیم .

عاملی با تاکید بر اینکه بررسی صفویه و تبیین خدمات شایسته این سلسله جلیل القدر یک نیاز است، گفت: کار صفویه خیلی وسیع و با عظمت است و با برگزاری یک همایش توان همه آن عظمت ها و خدمات را نشان داد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ایجاد مرکز تحقیقات صفویه را کاری مثبت و سازنده برای استان عنوان کرد و با قدردانی از اهتمام جدی کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی ،گفت: این مرکز باید ردیف اعتباری مشخصی داشته باشد تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها ، تحقیقات وسیعی را در جهت هویت یابی صفویه و معرفی خدمات این سلسله انجام دهد .

وی با تاکید براینکه در بحث صفویه و برگزاری این همایش ،از صاحب نظران جمهوری آذربایجان و ترکیه هم باید بهره گرفت، گفت: اندیشه مندان و محققان سه کشور ایران، آذربایجان و ترکیه در حوزه صفویه باید به جد واردشوند .

امام جمعه اردبیل راه سعادت و کمال را همان محبت و مودت اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: صفویه گفتگوی بین ادیان و مذاهب را بنیانگذاری کرده است و هدف از این همایش تفوق نژادی نیست. هدف توجه به همه ارزش هایی است که صفویه برای دنیا ترسیم کرده است .

عاملی گفتمان دنیا را گفتمان صلح و دوستی عنوان کرد و با اعلام اینکه ما از یک تراث بزرگ بشریت دفاع می کنیم ، اظهار داشت : خدمت بزرگی که صفویه به دنیا کرده است ، همان گفتمان صلح و دوستی است .

وی با قدردانی از تلاش های انجام یافته در برگزاری این همایش ، بر ضرورت همکاری مشارکت دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد .

گفتنی است:در این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران اجرایی استان از پوستر همایش رونمایی و ابلاغ های اعضای ستاد اجرایی با امضای استاندار اردبیل اعطا شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار