نعمت زاده در مراسم روز ملی صنعت و معدن خبر داد

افزایش درآمد سرانه ملی به ۱۰ هزار دلار هدفگذاری شده است

​وزیر صنعت از هدفگذاری افزایش درآمد سرانه ملی به ۱۰ هزار دلار و همچنین افزایش صادرات صنعتی به ۱۲۰ میلیارد دلار تا ۱۴۰۴ خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۰۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مراسم امروز روز صنعت و معدن با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر صنعت و فعالان بخش صنعت کشور آغاز شد.

نعمت زاده در ابتدای این مراسم دلیل عدم حضور رئیس جمهور در برنامه صنعت و معدن را کسالت وی عنوان کرد و اظهارداشت: براساس برنامه ریزی ها تا ظهر دیروز رئیس جمهور قرار بود در مراسم امروز صنعت حضور پیدا کند اما به خاطر کسالت صداشون گرفته بود .

وزیر صنعت با اعلام اینکه شرایط اقتصادی کشور در سالهای ٩١ و ٩٢ در وضعیت مناسبی قرار نداشت و رشد اقتصادی منفی 10 درصد بود، گفت: در آن مقطع بوروکراسی اداری تشدید پیدا کرده بود که خوشبختانه توانستیم در اواخر سال ٩٣حدود ٣٥ مورد از موانع تولید را رفع کنیم.

وی با انتقاد از روند واگذاری ها در سال نخست دولت یازدهم، افزود: بعضا واگذاری ها از یک دولت به دولت دیگر انجام شده بود به نحوی که خصوصی سازی زیر 10 درصد اجرایی شده بود . اما امروز با ثبات اقتصادی روند واگذاری ها با سرعت بیشتری همراه شده است.

نعمت زاده با اشاره به اینکه براساس آمار بانک مرکزی در سه ماهه دوم و سوم سال گذشته ارزش رشد بخش صنعت و معدن به بیش از 10 درصد رسیده است ، تصریح کرد: مطابق آمار رشد این بخش در سال گذشته به بیش از ٦ درصد رسیده است.

وی در ادامه صحبت های خود به هدف گذاری افزایش درآمد سرانه کشور از 5800 دلار فعلی به 10 هزار دلار در برنامه راهبردی صنعت، گفت: ارزش افزوده سرانه صنعت از 520 دلار فعلی باید به هزار دلار برسد البته برای تحقیق این موضوع باید اقداماتی از جمله تربیت نیروی انسانی، توجه به نوآوری و طراحی و مهندسی و توسعه بازار و جذب سرمایه گذاری خارجی
انجام شود.

نعمت زاده به صادرات صنعتی 120 میلیارد دلاری تا سال 1404 اشاره کرد و افزود: معافیت مالیات بر درآمد به میزان 30 درصد به مدت ٥ سال برای تولید برندهای خارجی توسط تولیدکنندگان داخلی تصویب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار