یک حقوقدان در گفت و گو با پانا:

تخطی نسبت به حقوق عمومی، لطمه به آزادی های مشروع است

یک حقوقدان با اشاره به سخنان رهبری در جمع روسای قوه قضائیه، گفت: وظایف قوه قضائیه برقراری عدالت اجتماعی و قضائی است، بیانات رهبری نشانگر این بود که نواقصی وجود دارد.

کد مطلب: ۶۳۹۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل دادگستری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا، آزادی های مشروع را همان فصل سوم قانون اساسی، یعنی حقوق و آزادی های فردی ، قانون حفظ حقوق شهروندی و بخش هایی از آیین دادرسی کیفری دانست و متذکر شد: از وظایف قوه قضائیه برقراری عدالت اجتماعی و قضائی است؛ بیانات رهبری نشانگر این بود که نواقصی وجود دارد، به باور من دست بر روی نکته ظریفی گذاشتند که عدالتی که مورد نظر قانون اساسی خصوصا مقدمه آن است؛ اجرا شود.

این وکیل دادگستری حقوق عمومی را بخش مهم حقوق فراموش شده افراد بیان و تصریح کرد: بخش های وسیعی از حقوق فردی افراد مغفول مانده است. همین سیستم بانکی و معوقات بانکی به حقوق ما لطمه وارد می کند. دولت نمی تواند منابع مالی بسیاری از پروژه ها را تامین کند، وقتی تخطی نسبت به حقوق عمومی در هر رشته ای صورت می گیرد آزادی مشروع مورد لطمه و آسیب قرار می گیرد.

احمدی با انتقاد از بی توجهی به مباحث حقوقی در مدارس، گوشزد کرد: در درس های کلاسیک ما جای خالی تعالیم حقوقی از ابتدا خالی است، وقتی دانشجویان حقوق وارد رشته می شوند باید به آنها آموزش داد حق چیست، اصلا با حقوق فردی و اجتماعی آشنا نیستند و این مساله به دلیل آن است که در ساختار آموزشی ما پرداختن به این مسائل تعریف نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار