رئیس اداره مشاركتهای مردمی اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان بیان کر

آموزه های قرآنی باعث تقویت ارزشهای اخلاقی و دینی در نوآموزان می شود

خبرگزاری پانا:رئیس اداره مشاركتهای مردمی اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان در جمع مدیران مراكز مستقل پیش دبستانی جیرفت عنوان كرد: آموزه های قرآنی باعث تقویت ارزشهای اخلاقی و دینی در نوآموزان می شود.

کد مطلب: ۶۳۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ابراهیم روحی رئیس اداره مشاركتهای مردمی اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان در این جلسه با استناد به حدیثی از امام باقر (ع) بیان داشت: كه علم و دانش بدست نمی آید مگر از 5 راه، 1. زیاد سئوال كردن 2. برنامه ریزی نمودن 3. خدمت كردن 4. پشت كار داشتن 5. كمك خواستن از خدای متعال.

وی پیش دبستانی را دروازه ورود نوآموزان به آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: كمك به رشد عاطفی كودكان وافزایش حسن اعتماد به نفس نوآموزان در مراكز پیش دبستانی اتفاق می افتد چرا كه نوآموز از خانواده جدا شده و با مربیان آشنا می گردد و این محیط شرایط لازم را برای نوآموز فراهم می كند، علاقه وی در فعالیتهای گروهی افزایش می یابد.

رئیس اداره مشاركتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تعلیم آموزه های قرآنی را باعث تقویت ارزشهای اخلاقی و دینی در نوآموزان دانست.

در ادامه عبدالمجید سالاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در خصوص اهمیت تعلیم و تربیت در مراكز غیردولتی اظهار داشت: امروزه آموزش و پرورش در مدارس دولتی و غیردولتی نباید متفاوت باشد ما در جامعه ای زندگی می كنیم كه پایه و اساسش قرآن كریم است و تربیت و تهذیب بر اساس ان پایه ریزی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت: تربیت، تربیت است زمان و مكان آن متفاوت نیست و نظر داریم بر اساس معیارها و دستورات قرآن كریم برنامه ریزی كنیم.

سعدالله سلیمانی كارشناس مسئول مدارس غیردولتی تصریح كرد: حفظ سلامت نوآموزان بر آموزش مقدم است، ما به عنوان مسئول در همه جنبه ها باید مواظب كودكان باشیم.

وی توجه به مدارس غیردولتی را لازم برشمرد و افزود: باید روند كار آنچنان قوی و قَدَر باشد تا هیچگونه حرف و حدیثی در پی نداشته باشد.

سلیمانی از موسسین خواست در بحث ثبت نام، همه موارد را مد نظر قرار دهند و در گزینش مربیان توجه كافی داشته باشند.

وی ارائه خدمات، فكر و ایده نو و تازه را از وظایف یك موسس دانست و بیان كرد:شما گوهر ارزشمندی هستید و باید تلاش كنید تا نوآموزان را به مقصد برسانید.

مهری طیاری معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت شكوفا نمودن استعدادهای بالقوه نونهالان در تحقق سند تحول بنیادین لازم و ضروری دانست.

در خاتمه این جلسه مهدی كمالی كارشناس مسئول مشاركتهای مردمی مدیریت آموزش و پرورش جیرفت گزارشی از وضعیت مراكز مستقل پیش دبستانی را ارائه نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار