مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبرداد:

اجرای پروژه‌های کارآفرینی و دانش‌بنیان در حوزه صنایع دستی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پروژه‌های کارآفرینی و دانش‌بنیان در حوزه صنایع دستی و گردشگری در اردبیل اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۶۳۵۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، کریم حاجی‌زاده اظهار داشت: در راستای اهداف سند چشم انداز، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان، سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی و برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی و خدمات گردشگری در استان، این تفاهم نامه به امضا رسید .

وی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و ارتقای سطح تحقیقاتی بین دو دستگاه اجرایی دانست و افزود: ماموریت سازمان ما تولید ثروت در استان است و یکی از زمینه‌های تحقق این امر جذب گردشگر و حمایت از تولید و فروش کالاهای تولیدی در حوزه صنایع دستی است و وقتی بازار هدف بین‌المللی است پس باید کالاها و خدماتی که تبدیل به ثروت می‌شوند، استانداردهای بین‌المللی را داشته باشند .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: مجموعه‌های فعال در عرصه تولید کالا و خدمات باید منطبق با استانداردهای جهانی باشد تا بتواند بازار مصرف خود را درعرصه بین‌الملل و ارزش افزوده خود را پیدا کند در غیر این صورت نتیجه‌ای نخواهد داشت .

حاجی‌زاده با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و اداره کل استاندارد استان اردبیل با هدف گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و ارتقای سطح تحقیقاتی در ۶ ماده و ۲۵ بند به امضای طرفین رسید، گفت: امیدواریم در سایه همکاری‌های دوطرفه شاهد ارتقای کیفی و کمی محصولات صنایع دستی و خدمات گردشگری در استان باشیم .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی، اجرای پروژه‌های کارآفرینی و دانش‌بنیان، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و مشارکت در برگزاری همایش‌های تخصصی اشاره کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار