سیدمصطفوی اعلام کرد:

صندلی خالی مدارس غیردولتی استان آذربایجان غربی معادل 63 مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: ظرفیت 20 هزار صندلی خالی مدارس غیر دولتی استان معادل 63 مدرسه 12 کلاسه است و این در حالی است که هر مدرسه 12 کلاسه بیش از 3 میلیارد تومان برای خیرین مدرسه ساز هزینه دارد، لذا باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی شود.

کد مطلب: ۶۳۵۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگارآموزش و پرورش پانا، جلسه شورای نظارتی مدارس غیر دولتی آذربایجان غربی با حضور بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
«فریدون سیدمصطفوی» مدیرکل اموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه صیانت از مدارس غیر دولتی به شکل صحیح و قانونی، وظیفه شورای نظارت است؛ اظهار کرد: تعداد 382 مدرسه غیر دولتی در استان وجود دارد که شامل 190 مدرسه ابتدائی، 78 مدرسه دوره اول متوسطه و 114 مدرسه دروه دوم متوسطه می باشد.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: 46 درصد مدارس غیر دولتی استان در ناحیه یک ارومیه متمرکز شده است که نیازمند سیاست گذاری صحیح می باشد.
سیدمصطفوی با بیان اینکه 33درصد ظرفیت مدارس غیر دولتی استان با حدود 1029 کلاس درس خالی است؛ افزود: ظرفیت 20 هزار صندلی خالی مدارس غیر دولتی استان معادل 63 مدرسه 12 کلاسه می باشد؛ این در حالی است که هر مدرسه 12 کلاسه بیش از 3 میلیارد تومان برای خیرین مدرسه ساز هزینه دارد، لذا باید برای استفاده از این ظرفیت تلاش کنیم.
مدیرکل اموزش و پرورش استان گفت: مدارس غیردولتی بیش از 37 هزار دانش آموز را در سطح استان تحت پوشش برده اند.
سیدمصطفوی از اشتغال زایی برای 3هزار 225 نفر نیروی آزاد و یک هزار نفر نیروی بازنشسته در مدارس غیر دولتی استان خبر داد و گفت: شهریه، جلب اعتماد عمومی، مشکل فضای آموزشی و توجه به مسائل تربیتی از مهمترین چالشهای مدارس غیر دولتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار