منطقه ویژه اقتصادی قوچان در دستور کار کمیسیون اقتصادی می باشد

نماینده مردم قوچان و فاروج با حضور در نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

کد مطلب: ۶۳۵۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران شهرستان قوچان ، اظهار داشت: بر اساس قانون وقتی دوره ی قانون گذاری تمام می شود هئیت دولت لوایحی را که قبلا ارسال کرده و مجددا خواهان آن است که لوایح هم چنان در دستور کار قرار بگیرد، به استناد ماده قانون 141 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی می تواند دولت لوایح اش را بعد از پس گرفتن مجدد مورد مطالعه قرار دهد و آن دسته از لوایحی را که دولت خواهان استفاده دوباره در دستور کار مجلس بعدی می‌باشد را تقدیم مجلس می کند.

وی موضوع تاسیس 12منطقه ویژه اقتصادی را از جمله مواردی خواند که مجدد در دستورکار دولت قرار گرفته است و افزود: این دوازده منطقه که شامل قوچان هم می شود در حال حاضر در کمیسیون مجلس است که باید روی صحن بیاید و رای گیری شود.

شوشتری با تأکید بر این نکته که گرچه یک طرف برجام ایالت متحده آمریکا، روسیه ، چین و اتحادیه اروپا بوده اما این توافق طرفینی نبوده است.

هادی شوشتری در خصوص اقداماتش پیرامون بزرگداشت مفاخر قوچان سخن گفت و یادآور شد : بزرگداشت آقا نجفی قوچانی در سال 93 مشترک با خراسان شمالی در سه بخش برگزار شد.

وی ادامه داد: بخشی در بجنورد ، بخشی در روستای خسرویه زادگاه مرحوم آیت الله آقا نجفی قوچانی و بخشی هم در قوچان با سخنرانی مطهری صورت گرفت.

شوشتری در رابطه با مجلس بزرگداشت آیت الله عطاردی گفت: بعلت اینکه برگزار کننده مراسم بزرگداشت مرکز معارف اسلامی، موسسه فرهنگی عطاردی و موسسه حدیث که وابسته به حرم حضرت شاه عبدالعظیم حسنی می باشد، بودجه در تهران منعقد گردید.

نماینده قوچان و فاروج در رابطه با مراسم بزرگداشت حاج قربان سلیمانی عنوان کرد: به شکل پراکنده چند کار صورت گرفته و اما امیدواریم کار اساسی تری برای گرامیداشت هنرمندان انجام پذیرد.

شوشتری در جمع اصحاب رسانه از پیامد های پاسخ قاطعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به عملیات تروریستی داعش در تهران خبر داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور با اشاره‌ به این مطلب که ساختار بین الملل و نظام منطقه ایی متوجه شده اند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظام بین‌المللی و ساختار منطقه ای بازیگر قدرتمندیست و قیاس ایران با بعضی کشور ها قیاس اشتباهی است ، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن 15 همسایه و بیش از 9000 کیلومتر مرز، یکی از امن ترین کشور های جهان است.

وی هم چنین در این باره ادامه داد: اقدامی که داعش در دو محل مردمی حرم امام ره و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی انجام داده چون ترکیبات خاص امنیتی در این مناطق وجود ندارد این اقدام آنان از حیث مسائل امنیتی اقدامی کور بوده‌است.

هادی شوشتری بعنوان یکی از حامیان دولت دوازهم از تشکیل کابینه ایی سخن گفت که ستادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن متجانس باهم عمل کنند ،مخصوصا ستاد اقتصادی باید از وحدت بیشتری برخوردار باشد زیرا یکی از چالش های پیش روی کشور در حوزه اقتصادی و اشتغال می باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد به مبلغ 7 میلیارد و 776 میلیون تومان اعتبار نیازمندیم، اذعان داشت: این مبلغ باید از منابع مالی مختلف سرمایه گذاری شود تا به رشد 8 درصد که عدد شاخص و هدف گزاری می باشد دست یابیم که مستلزم استفاده از منابع داخلی و تجهیز منابع خارجی است تا بتوانیم ایجاد اشتغال و رفع بیکاری کنیم.

شوشتری با اشاره به اینکه منتقدین و موافقین دولت معتقد هستند که متوسط سن کابینه دولت یازدهم سن پیری بوده است ، خبرداد : بنای دولت دوازهم بر این است که با ترکیب جدیدی روی کار بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار