مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل:

سرانه مصرف ماهی در اردبیل بیش از ۱۰ کیلوگرم است

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: میزان سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل بیش از ۱۰ کیلو و ۲۰۰ گرم است.

کد مطلب: ۶۳۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، میر آرمان واعظی با بیان اینکه استان اردبیل جزو موفق ترین استانهای غیرساحلی در میزان تولید آبزیان پرورشی است افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط سازمان شیلات کشور استان اردبیل موفق شد در شاخص های اختصاصی شیلات استانهای غیر ساحلی امتیار کل را به خود اختصاص دهد .

وی گفت: استاندارد ملی میزان تولید آبزیان پرورشی در استانهای غیرساحلی در کشور ۷هزار و ۹۹۸ تن می باشد که مدیریت شیلات استان اردبیل در سال گذشته توانست با تولید ۸ هزار و ۵۱۰ تن به تولیدی فراتر از استاندارد ملی دست یابد، که تلاش می شود امسال به بالای ۹ هزار تن افزایش یابد .

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به وضعیت تولید ماهیان زینتی نیز افزود: استاندار ملی تولید ماهیان زینتی در کشور ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه برای استانهای غیر ساحلی است که استان اردبیل توانسته به سقف تعیین شده دست یابد .

واعظی با اشاره میزان اشتغال مستقیم در زیر بخش های شیلات و صید و آبزی پروری گفت: در این بخش برای یکهزار و ۲۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده است .

وی در خصوص آزاد سازی بچه ماهی ها در منابع طبیعی و نیمه طبیعی نیز افزود: برنامه ریزی شده است تا در سالجاری بیش از ۱۳ میلیون قطعه بچه ماهی از نوع قزل آلا ماهیان گرمابی کپور، آمور ، سرغنده و فیتو فاک در استخرهای پرورش ماهی و منابع طبیعی و نیمه طبیعی استان اردبیل آزاد سازی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار