بوشهر به عنوان مرکز ارتباط اقتصادی ایران با قطر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت:با توجه به فاصله کم استان بوشهر با کشور قطر، این استان به عنوان مرکز و محور ارتباط اقتصادی ایران و قطر در راستای توسعه صادرات تعیین می‌شود .

کد مطلب: ۶۳۲۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، سعید زرین‌فر در جلسه کارگروه تخصصی صادرات غیر نفتی استان بوشهر با بیان اینکه تجار و بازرگان استان بوشهر دارای مراوده تاریخی درخشانی با کشور قطر دارند اظهار داشت: توسعه ارتباطات تجاری استان بوشهر با قطری‌ها از سال 1393 مورد توجه قرار گرفت و توافقاتی در این زمینه منعقد شد.

وی با اشاره به وجود شرائط بحرانی کشور قطر با کشورهای همسایه افزود: هر چند در پی این نیستیم که بین کشورهای به ویژه کشورهای همسایه اختلاف باشد ولی با توجه به بروز شرائط بحرانی در کشورهای همسایه قطر، فرصت مهمی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران و قطر فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر با بیان اینکه در سال 1393 بر اساس توافقات ایجاد شده بین بوشهر و قطر 22 قلم کالا صادرات مورد توجه قرار گرفت خاطر نشان کرد: اکنون با توجه به بروز شرائط بحرانی در کشور قطر، اقلام صادراتی چند برابر نسبت به توافقات انجام شده افزایش یافته که باید از این فرصت استفاده بهینه شود.

زرین‌فر با اشاره به نشست تخصصی برای توسعه روابط تجاری ایران و قطر در تهران تصریح کرد: برای تقویت روابط مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و قطر، نشست ویژه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزراء با استانداران بوشهر، هرمزگان و خوزستان امروز در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت ویژه استان بوشهر در افزایش مبادلات تجاری به کشور قطر افزود:با توجه به فاصله کم استان بوشهر با کشور قطر، این استان به عنوان مرکز و محور ارتباط اقتصادی ایران و قطر در راستای توسعه صادرات تعیین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر با اشاره به افزایش صادرات محصولات غذایی، میوه‌ای، تره‌بار و محصولات ساختمانی و معدنی از استان بوشهر گفت: استان بوشهر برای توسعه صادرات به کشور دارای موقعیت ویژه‌ای است که برای تسهیل در این مهم چندین مرز مجاز برای صادرات محصولات تعیین می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار