مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

دهکده صنایع‌دستی فارس تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به آغاز کار ایجاد دهکده صنایع‌دستی از سال گذشته در فارس، ابراز امیدواری کرد که این دهکده تا پایان امسال در سه حوزه آموزش، تولید و عرضه به بهره‌برداری برسد.

کد مطلب: ۶۳۱۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس؛ مصیب امیری در مراسم آغاز هفته صنایع‌دستی در شیراز، گفت: این دهکده در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع و با سرمایه ‎ گذاری و اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود 350 نفر در حدفاصل شیراز زرقان،‌ مراحل احداث را طی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش صنایع‌دستی در فارس گفت: با همکاری اتحادیه صنایع دستی استان و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی مشارکت در ۸۵ نمایشگاه و بازاچه موقت صنایع دستی انجام شده است.

او میزان فروش صنایع دستی استان فارس در سال ۹۵ را ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار اعلام و ابراز امیدواری کرد که این میزان در سال 96 به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

امیری گفت: از ابتدای تیرماه ۹۶ تا پایان شهریور ماه امسال نمایشگاه‌های هفتگی صنایع‌دستی در نقاط مختلف استان فارس برپا خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه بحث آموزش صنایع دستی در تولید، عرضه و فروش از جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: سال ۹۵ به ۱۳۰۸ نفر در سطوح مختلف آموزش داده شده است. علاوه بر آن ۱۵۰۰ نفر با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی همچون کمیته امداد و اداره کل زندان‌ها و ...آموزش دیده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال و با توجه به طرح ضربتی اشتغال در روستاهای هدف گردشگری، شاهد تحولی مناسب در تولید و اشتغال در روستاهای کشور باشیم و گفت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده می‌توان با اقدام صحیح و قوی در زمینه آموزش همچنین حضور پررنگ در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از تولیدات هنرمندان حمایت و زمینه رونق صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال بیشتر را فراهم کرد.

امیری همچنین گفت: در کشور طرحی تحت عنوان کیوسک‌های صنایع دستی مطرح شده و استان فارس نیز دستور کار استقرار ویترین‌های صنایع‌دستی را در دستگاه‌های اجرایی استان با هدف معرفی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، آغاز کرده است که همین امسال اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: سال ۹۵ در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران استان فارس تعداد۳۹۶ پروانه تولیدی انفرادی، ۱۸ پروانه تولیدی کارگاهی و ۱۳۰ پروانه مشاغل خانگی صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار