50 درصد افراد سیگاری از بیماری های مرتبط با تنباکو می میرند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: سیگاری های بزرگسال بیش از 13 سال از عمر خود را با مصرف سیگار از دست می دهند و تقریبا 50 درصد آنان از بیماری های مرتبط با تنباکو می میرند.

کد مطلب: ۶۳۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، رسول انتظار مهدی با بیان این مطلب، افزود: نیکوتین سیگار و تنباکو به سرعت جذب خون می شود و ظرف 30 ثانیه به مغز رسیده و روی سلول های عصبی فرد تاثیر می گذارند.

وی تصریح کرد: مقایسه نتایج گزارش وضعیت عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در کسور و استان نشان می دهد که درصد افراد سیگاری در استان بالاتر از میانگین کشوری بوده و سن شروع مصرف سیگار در استان در حدود یکسال کمتر از میانگین کشوری است.

دکتر انتظار مهدی گفت: قرار گرفتن در معرض دود دخانیات در کودکان با سنین پایین موجب افزایش عوارض ناشی از استعمال دخانیات و به تبع آن افزایش سرانه مراقبت های بهداشتی در جامعه می شود.

وی در خصوص استعمال دخانیات والدین در حضور فرزندان هشدار داد و افزود: کودکانی که از سنین پایین در معرض دود سیگار قرار دارند، در سن جوانی بیشتر از فردی که در 30 سالگی دخانیات مصرف کرده است از عوارض دخانیات رنج خواهد برد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: 54/29درصد کودکان استان حداقل هفته ای یکبار در معرض دود دسته دوم قرار می گیرند که این آمار در کشور به طور متوسط به 28/86 درصد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار