معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز:

طرح سنجش نوآموزان نیازمند همفکری تمام اعضاء ستاد می باشد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان ، نیاز به همفکری و مشارکت همه اعضای ستاد و همکاران فعال در پایگاهها دارد.

کد مطلب: ۶۲۹۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز ، معاون آموزش ابتدایی گفت : اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، نیاز به همفکری و مشارکت همه اعضای ستاد و همکاران فعال در پایگاهها دارد.

وی، هدف اصلی این طرح را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه دانست و گفت: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر برافت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان است.

مقیمی ادامه داد : سنجش نوآموزان مطابق دستورالعمل اجرایی سال قبل و با رعایت موارد مندرج در شیوه نامه در سال تحصیلی جاری نیز اجرا خواهد شد لذا بدین منظور شایسته است برنامه ریزی و نظارت برحسن اجرای این طرح با هماهنگی و همکاری این معاونت با معاونت تربیت بدنی و اداره استثنایی صورت پذیرد.

معاون اموزش ابتدایی با اشاره به نقش اطلاع رسانی در بهبود و تسریع انجام امور، افزود: به استناد موضوعات مطرح شده در جلسه ی ستاد مربوطه، اطلاع رسانی به موقع به مدارس در خصوص روند اجرای سنجش و ایجاد هماهنگی بین متصدیان ، کارشناسان و مدیران مدارس ابتدایی استان، از طریق سامانه سنجش مربوطه، پورتال این معاونت و پورتال اداره استثنایی انجام خواهد شد. که انتظار می رود مدیران محترم ضمن پیگیری امور از طریق بخشنامه های صادره، به صورت روزانه به اخبار موجود در سامانه های اعلام شده دقت نمایند.

مقیمی با اشاره به اینکه هزینه سنجش برای خانواده‌ها 20 هزار تومان تعیین شده است، گفت: طرح سنجش خودگردان است و اعتبار دولتی برای آن دیده نشده البته با همین قیمت محدود، چند نوع ارزیابی برای کودک انجام می‌شود. ضمناً مدیران پایگاه ها براساس شرایط اعلام شده، می توانند برای درصدی از نوآموزان شرایط نیم بها و رایگان را لحاظ نمایند.

وی افزود از تمامی اولیاء نوآموزان درخواست می شود با برنامه ریزی مناسب و دقیق، ضمن اهتمام به بررسی سوابق واکسیناسیون نوآموزان نسبت به تکمیل واکسیناسیون آنان مطابق آخرین دستورالعمل مرکز مدیریت بیماری ها در واحدهای بهداشتی درمانی اقدام نمایند تا در زمان حضور در پایگاههای سنجش کارت واکسن آنها، تا این دوره از سن کامل باشد.

معاون آموزش ابتدایی با اعلام شروع انجام سنجش نوآموزان پیش دبستانی بعد از اتمام فعالیت پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: مراکز پیش دبستانی که در سامانه سناد تعریف شده اند پس از ثبت در سامانه سنجش می توانند نوبت گیری نمایند تا زمینه سنجش نوآموزان پیش دبستانی در یک سال زودتر انجام شود.

مقیمی در خاتمه تأکید کرد: انتظار داریم در مدت زمان اجرای سنجش، با بازدیدهای نظارتی و انجام امور تشویقی، زمینه انجام دقیق سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و دوره پیش دبستانی را مهیا نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار