همایش طلایه داران تبلیغات دینی در آستارا برگزار شد

همایش طلایه داران تبلیغات دینی به منظور تبیین فعالیت های مبلغان و روحانیان در ماه مبارک رمضان با حضور علمای شیعه و سنی در آستارا برگزار شد.

کد مطلب: ۶۲۸۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،فرماندار آستارا روز سه شنبه در این همایش در دفتر امام جمعه این شهرستان گفت: علما و مبلغان دین در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حضور پرشور و تاثیرگذاری دارند و نمونه آشکار آن را در انتخابات اخیر دیدیم.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی با استفاده از ابزارهای مختلف می توانند جامعه را به سمت سعادت پیش ببرند، افزود: علمای دین با ارائه آموزه های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی نقش موثری در فراهم کردن امنیت اخلاقی و اجتماعی دارند.
امام جمعه آستارا نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره)، گفت: هدایت و رهبری مدبرانه و دلسوزانه امام (ره) و وحدت و یکپارچگی مردم، انقلاب را از شرایط بحرانی خارج و در مسیر روشن الهی و دینی قرار داد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه تبعیت از خط ولایت، زمینه های پیشرفت را برای مردم فراهم کرده است، افزود: وحدت در برابر دشمنان اسلام برای مسلمانان ضرورت دارد و عالمان دین با تبیین منویات مقام معظم رهبری می توانند در جامعه وحدت آفرین باشند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این آئین گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت تبلیغ احکام و آموزه های دینی است.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی با اشاره به اینکه یکی از وظایف خطیر علما ابلاغ کلام وحی است، تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان آستارا با حضور پرشور علمای تشیع و تسنن در عرصه تبلیغ خوش درخشیده و این امر گامی محکم در استکبار ستیزی است.
حجت الاسلام غلامعی هاشمی استاد حوزه علمیه قم نیز در این همایش بیان کرد: در 20 آیه قرآن کریم ویژگی های تبلیغ در دین اسلام بیان شده است و این آیه ها باید سر لوحه کار علما قرار گیرد.
وی استقامت در تبلیغ، خوش خلقی و مطالعه موضوعات دینی و فقهی را از ویژگی های مبلغان برشمرد و خاطرنشان کرد: در برابر هجمه های فضای مجازی و مسائل نوظهور در زندگی جوانان، باید علمای دین به علم روز مجهز شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار