توسعه مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش از اولویتهای دولت تدبیر و امید

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان :مدارس غیر دولتی در ارائه خدمات اموزشی و پرورشی به دانش آموزان تلاش کنند تا بتوانند رقیب جدی برای مدارس دولتی باشند.

کد مطلب: ۶۲۸۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،مهدی حاجتی در جلسه کار شناسان مدارس غیر دولتی استان ، یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید را توسعه مشارکتهای مردمی در آموزش و پرورش دانست و گفت: تجلی این هدف در آموزش و پرورش ، توسعه مدارس و مراکز غیر دولتی است و ما در کنار تقویت و توسعه مشارکتها در سطح مدارس ، باید ساختارهای قانونمند را در مدارس تقویت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم نظارت مستمر بر مدارس غیر دولتی افزود : در صدور مجوز ها علاوه بر دقت نظر لازم، نیازمند توسعه متوازن مدارس هستیم. مدیر کل آموزش و پرورش شهریه مدارس را یکی از دغدغه های مهم اولیا دانست و گفت: در تعیین شهریه نیز باید با در نظر گرفتن سطح مدرسه ، منطقه و استان شاخصهای شهریه تعیین شود و مبالغ قابل پرداخت باید در دفتر آموزشگاه به رؤیت اولیا برسد.

حاجتی خاطرنشان کرد: شهریه برنامه های فوق برنامه نیز باید پس از طی مراحل قانونی مصوبه شورای نظارت را داشته باشد و به مدارس اعلام شود. وی در ادامه با اشاره به ضرورت نوسازی و تجهیز مدارس گفت: دانش آموزان امانت ما و مؤسسان مدارس غیر دولتی هستند و مردم تمایل دارند برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنند و مدارس غیر دولتی باید با این پشتوانه سرمایه معنوی در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی جلوتر از مدارس دولتی باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه افزود : بسیاری از مدارس غیر دولتی با داشتن سیستم گرمایشی لازم ، فضای مناسب و شاداب به ارائه خدمات آموزشی مشغولند و ما به مؤسسانی که نتوانستند فضاهای آموزشی و پرورشی خود را مناسب با نظام تعلیم و تربیت هماهنگ کنند، تذکر داده ایم که برای جلب رضایت خانواده ها و آموزش و پرورش باید خود را با قوانین منطبق کنند .

حاجتی در پایان گزینش به موقع نیروهای آزاد ، برگزاری دوره های آ موزش ضمن خدمت ، متناسب سازی حقوق نیروها با الگوی تعیین شهریه ، ثبت نام دانش آموزان بر اساس قوانین ، عدم درج تبلیغات دروغین ، فراهم آوردن تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی ، کارگاهی وکتابخانه را از مهم ترین وظایف مؤسسان مدارس غیر دولتی ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار