امضا تفاهمنامه بین اداره کل آموزش وپرورش گیلان ونهادکتابخانه های عمومی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از امضای تفاهمنامه همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان در جهت گسترش هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۷۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، مهدی حاجتی در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگ کتابخوانی یادآور شد: با وجود شبکه های اجتماعی و اثرات بعضاً مخرّب آنها، هدف آموزش و پرورش از امضای این تفاهمنامه بالا رفتن سطح مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان مکمل فعالیت های گسترده آموزش و پرورش می تواند در فرهنگ سازی مطالعه موثر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نتیجه انعقاد این تفاهم نامه را مثبت دانست و اظهار امیدواری کرد: با توسعه کتابخانه ها ،متوسط سرانه مطالعه در استان افزایش یابد. حاجتی تألیف کتابهای جذاب و خواندنی و همچنین تجهیز کتابخانه ها با کتابهای مورد نیاز عموم و به ویژه دانش آموزان و دانش پژوهان را گام مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه دانست.

زهرا بدن آرا سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان هم در این نشست با اشاره به عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان خاطرنشان کرد: همکاری با آموزش و پرورش از برنامه های راهبردی این نهاد فرهنگی در جهت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در استان گیلان است.

وی گفت: با تجهیز و به روز رسانی کتابخانه ها می توانیم دانش آموزان بیشتری را به عضویت فعال کتابخوانی تشویق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار