معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش استان مرکزی:

بسیج دانش آموزی پیشگام در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش استان، ضمن برشمردن بسیج دانش آموزی به عنوان یکی از چهار تشکل موجود در آموزش و پرورش، وظیفه این تشکل را هویت بخشی به دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت در بین آنان دانست.

کد مطلب: ۶۲۶۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، علی شیرخانی در همایش استانی اعضای کمیته های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان مرکزی که در کانون امام خمینی (ره) اراک برگزا شد افزود: فعالیت های تشکل های دانش آموزی در مدارس به دو دلیل می تواند دچار آفت شود؛ زمانی که از هدف والای خویش دور شده و دچار روزمرگی شود یا هنگامی که گردانندگان تشکل برای دستیابی به اهداف سیاسی خود از دانش آموزان بهره برداری نمایند.

وی با اشاره برگزاری اردوهای راهیان نور ادامه داد: هدف از این اردوها زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس همچنین آشنایی نسل جدید با فرهنگ جبهه و جنگ است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش استان مرکزی با نقل خاطره ای از مقام معظم رهبری در خصوص شهید بروجردی، اظهار داشت: ما با تاسی از سیره زندگی اسوه های هشت سال دفاع مقدس مانند شهید بروجردی ها، بایستی روش سالم زیستن را به دانش آموزان خود بیاموزیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی نیز گفت: در سال گذشته بسیج دانش آموزی همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشت که برگزاری اردوهای راهیان نور از جمله این همکاری ها بود.

محمد تقی امینی ضمن تقدیر از مدیر کل آموزش و پرورش بخاطر همکاری با بسیج دانش آموزی استان افزود: حدود 20 هزار نفر از دانش آموزان استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق جنوب اعزام شدند که این اردوها تاثیر ویژه ای در روحیات دانش آموزان داشته است.

وی طرح آیه های تمدن، حلقه های صالحین و درس آمادگی دفاعی و میدان تیر را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد و ادامه داد: بسیج دانش آموزی استان در سال گذشته با اجرای طرح یاوران ولایت توانست تعداد زیادی از دانش آموزان را آموزش دهد و این دانش آموزان بعد از آموزش به عنوان فرماندهان واحدها مشغول به فعالیت شدند.

در این مراسم کمیته های بسیج دانش آموزی شهرستان های دلیجان، ناحیه یک اراک و شازند به عنوان سه کمیته برتر معرفی و در حضور شهریار فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از آنها تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار