گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در پژوهشکده چای کشور در لاهیجان

گرامیداشت یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر با حضور پژوهشگران و کارکنان و جمعی از بسیجیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در پژوهشکده چای کشور در لاهیجان برگزارشد.

کد مطلب: ۶۲۶۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،رییس پژوهشکده چای کشور در این مراسم به فداکاری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت : آزادی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران و جنگ تحمیلی است و این پیروزی بدون رشادت فرزندان این آب و خاک و غیرت دینی رزمندگان امکانپذیر نبود و این پیروزی از دو جنبه مقاومت و نیروی نظامی حائز اهمیت است.
رضا آزادی یادآورشد: در آغاز حمله متجاوزین صدامی ، کشور از چیدمان مناسب نظامی برخوردار نبود و تا اینکه در سال 1361 این چیدمان منظم شد و رزمندگان توانستند با انجام عملیات های مختلف پیروزی ها را بدست آورند و در این عملیات پنج هزار کیلومتر از 17 هزار کیلومتر خاک اشغال شده کشور را آزاد نمایند .
وی خاطرنشان کرد: امروز کشور ما به خاطر ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس در شرایط امنیتی بسیار مناسبی قرار دارد که باید قدر آن را بدانیم .
وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اظهارداشت: وضعیت باغ های چای بهبود یافته است و از 17 هزار و 500 هکتار در سال 92 در سال گذشته به 21 هزار و 500 هکتار افزایش یافته است.
آزادی تصریح کرد: در سال گذشته 139 هزار تن برگ سبز چای از باغ های چای گیلان و مازندران برداشت شد که از نظر کمیت و کیفیت نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است.
در مراسم سوم خرداد روز آزادی خرمشهر که در سالن اجتماعات این پژوهشکده تشکیل شد از تعدادی از جانبازان شاغل در پژوهشکده چای و تعدادی از بانوان شاغل در آن نیز با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد .
پژوهشکده چای در هفت ایستگاه به مساحت 123 هکتار، فعالیت های علمی و پژوهشی خود را انجام می دهد و در سال 1395 از مرکز تحقیقات به پژوهشکده تبدیل شد .
این پژوهشکده که در لاهیجان استقرار دارد دارای آزمایشگاه خاک و آب ، آزمایشگاه گیاه پزشکی ، آزمایشگاه آبیاری، آزمایشگاه کشت بافت ، آزمایشگاه ژنتیک و به نژادی ، آزمایشگاه شیمی ، آزمایشگاه چشش (ارزیابی حسی ) و آزمایشگاه چای سازی میناتوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار