پرداخت پاداش 1700 میلیارد ریالی به مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از پرداخت پاداش یک هزار و 700 میلیارد ریالی به مشترکان برقی که الگوی مصرف انرژی را رعایت کردند، خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۶۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا علیرضا احمدیزدی در همایش «تشریح طرح های پاسخگویی بار برای مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ» در محل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: این مشترکان با همکاری در زمینه 'طرح های پاسخگویی بار' به جلوگیری از خاموشی و همچنین تامین پایدار برق کمک کردند.
بر اساس این گزارش،‌ مشترکان برخوردار از پاداش ها از مولد اختصاصی خود برای تامین بخشی از برق مصرفی در ساعات پیک استفاده و یا مصرف برق خود را از زمان پیک خارج کرده اند.
پاسخگویی بار به همکاری مشترکان صنعتی، تجاری و مسکونی برای بهبود الگوی مصرف انرژی الکتریکی به منظور رسیدن به قیمت های مناسب و بهبود قابلیت اطمینان شبکه گفته می شود.
وی گفت: به عنوان نمونه، یک مشترک بخش کشاورزی، می تواند موتور چاه باغ یا مزرعه خود را در زمان اوج مصرف به مدت چهار ساعت خاموش نگاه دارد و در عوض، 20 ساعت باقی مانده روز از برق مجانی برخوردار شود.
معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر در ادامه سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد همکاری مشترکان برق با طرح های مصرف بهینه انرژی الکتریکی، افزود: 150 مشترک در سال 1394 در این طرح ها همکاری داشتند که این تعداد پارسال به 50 هزار مشترک رسید.
احمدیزدی افزود: به دنبال تلاش همکاران وزارت نیرو و همچنین همکاری مشترکان، پارسال هیچ گونه خاموشی ناشی از کمبود تولید برق نداشتیم. در سال گذشته حدود سه هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور داشتیم که این کمبود با مدیریت مصرف جبران شد؛ اگر مدیریت مصرف نبود، مجبور بودیم به میزان سه هزار مگاوات، به شبکه سراسری کشور خاموشی تحمیل کنیم.
معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر، اضافه کرد: این سه هزار مگاوات برق معادل مصرف برق 10 استان است و کمبود این میزان به این معنی است که در زمان اوج مصرف مجبور می شدیم برق 10 استان کشور را قطع کنیم.
هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق چندی پیش به یک رسانه داخلی گفته بود: پیش بینی می شود اوج مصرف برق در تابستان امسال به 50 هزار مگاوات برسد در حالی که تابستان گذشته 46 هزار مگاوات بوده است.
وی اضافه کرد : امسال باید 5 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه ها اضافه می شد تا بتوانیم بدون خاموشی تابستان را به سلامت بگذرانیم.
فلاحتیان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال تابستان گرمی داشته باشیم ، گفت : از صنایع هم انتظار داریم تعمیرات را به تابستان موکول کنند و از تجهیزات پرمصرف در زمان اوج مصرف استفاده نشود.
معاون وزیر نیرو تاکید کرد : اگر صرفه جویی 10 درصدی در بخش صنعت کشاورزی ، خانگی و اداری انجام شود کوچکترین لطمه ای در تولید بخش صنعت و کشاورزی ایجاد نمی شود.
زمان پیک مصرف در روز ساعت 13 تا 16 و پیک مصرف در شب 21 تا 23 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار