معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس خبر داد

توزیع توپ بوچیا در بین دانش آموزان مدرسه استثنایی گلهای شیراز

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای افزايش سطح مهارت، توانبخشی و تقویت و بازپروری دانش آموزان معلول ،2 سری توپ سخت و نرم پوچیا در بین دانش آموزان مدرسه استثنایی گلهای شیراز توزیع شد.

کد مطلب: ۶۲۵۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، محمد جعفری گفت: در پرتو فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی است که زمینه‌ لازم برای ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است فراهم می شود .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه در نظام تعلیم و تربیت انجام فعالیت های تربیت بدنی در همه گروه های دانش آموزی بویژه دانش آموزان استثنایی مورد توجه و تاکید می باشد، افزود: کودکان استثنایی معمولاً با قرار گرفتن در محیط‌های شاد و هیجانی ورزش، تخلیه روحی شده و روحیه سادگی، یکرنگی و صداقت آنها نیز افزایش می‌یابد .

وي گفت: کودکان استثنایی معمولاً در مباحث کلاسی و درسی، مهارتی و ورزشی با وجود داشتن مهارت خود را مطرح نمی‌کنند و اینگونه است که نقاط قوت آنها کم کم از بین رفته و به نقاط ضعفشان تبدیل می‌شود .

جعفری گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه حرکات و فعالیت های بدنی و ضرورت آن در امر توانبخشی و پیشگیری از مشکلات ساختار قامتی، عضلانی و عصبی، طراحی فعالیت ها و حرکات ورزشی برای دانش آموزان ذهنی و جسمی در راستای توانبخشی و تقویت و بازپروری آنها بسیار حائز اهمیت است .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: بر همین اساس و با همکاری مسئولین آموزش و پرورش فارس و هماهنگی فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین، 2 سری توپ سخت و نرم پوچیا خریداری و در اختیار دانش آموزان مدرسه استثنایی گل های شیراز قرار گرفت .

گفتنی است؛ بوچیا نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می توانند تا سطح قهرمانی درکشور و حضور درمسابقات برون مرزی جهانی و پارالمپیک نیز آن را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار