استاندار اردبیل :

شهرک تخصصی فرش در اردبیل راه اندازی می شود

استاندار اردبیل از راه اندازی شهرک تخصصی فرش در اردبیل خبر داد و گفت: این شهرک از طریق بخش خصوصی با فعالیت در زمینه رنگرزی ، آموزش ، تولید و حتی فرش شویی که زیرساخت های آن را دولت تامین می کند در اردبیل راه اندازی خواهد شد.

کد مطلب: ۶۲۱۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: راه اندازی شهرک تخصصی فرش فرصت طلایی برای اشتغال زایی است .
وی همچنین بر راه اندازی خوشه های صنعتی و گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: در اردبیل ٢خوشه صنعتی راه اندازی شده و نیاز است خوشه های دیگر از جمله خوشه فرش ، خوشه گردشگری و خوشه پلاستیک هم راه اندازی شود .
خدابخش با اشاره به اکتشاف پهنه های معدنی در استان افزود: در این زمینه سه پروانه اکتشاف صادر شده که تحول عظیمی را در منطقه ایجاد خواهد کرد .
وی احداث واحدهای پتروشیمی در استان را ضروری خواند و گفت: برای احداث پتروشیمی دنبال سرمایه گذار هستیم .
استاندار اردبیل توسعه فراوری گیاهان دارویی ، افزایش تولید کالاهای اساسی ، توسعه باغ در اراضی شیب دار ، زراعت چوب ، کشت زیتون و ایجاد فرصت های شغلی جدید را از جمله برنامه های اولویت دار در استان اعلام کرد .
خدابخش همچنین گفت: تجهیزات کارخانه هایی که قبل از انقلاب احداث شده اند کارایی خود را از دست داده اند و باید نوسازی و بازسازی شوند .
وی اظهار کرد: نوسازی و بازسازی صنایع جز برنامه های اولویت دار است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد که از جمله آن نوسازی تجهیزات و صنایع کشت و صنعت مغان می باشد .
گفتنی است:جلسات ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی هر هفته در استانداری اردبیل برگزار و طی آن برنامه و طرح های دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار