پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بمناسبت مسابقات کشوری هنرستان ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت آغاز چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای کشور که در اراک برگزار می شود پیامی صادر نمود.

کد مطلب: ۶۲۰۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، شهریار فولادوند در پیامی آورده است: آموزش و تربیت فنی و حرفه ای در هزاره سوم به عنوان آموزش های فرا راهبردی برای توسعه پایدار و تحقق اهداف چشم انداز کشور به حساب می آید. استلزامات این نگاه، تغییرات اساسی در محتوا، ارائه آموزش، چارچوب ملی و بین المللی است. به صورتی که حاصل آموزش و تربیت فنی و حرفه ای علاوه بر توانایی و شایستگی برای اشتغال مفید بتواند در طول زندگی این شایستگی ها را در سازگاری با پیچیدگی های روز افزون محیط کار و تغییرات فناوری نشان دهند.

از طرفی تکالیفی در اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، نقشه جامع علمی کشور در توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای وجود دارد.

تویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کار آفرینی و اخلاق حرفه ای مبتنی بر ارزش های اسلامی و ملی، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کار آمد متناسب با نیاز های بازار کار فعلی و آتی و ارتقای توان کار آفرینی در سطوح ابتدایی و میانی مهارت و افزایش نقش آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد هماهنگی و تعامل بین این نظام با سایر نظام های آموزشی و اقتصادی بخشی از اهم این فعالیت هاست.

کمک به تولید ثروت و کاهش فقر در جامعه از طریق توانمندسازی نیروی کار و کمک به افزایش اشتغالی و کاهش بیکاری، ارتقای کیفیت آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی مبتنی بر چهارچوب صلاحیت حرفه ای ملی و کاهش فاصله میان سطح شایستگی های مورد نیاز فعلی و آتی بازار کار و شایستگی شاغلان در کشور، فراهم سازی زمینه یادگیری مادام العمر افراد جامعه جهت دست یابی به عدالت آموزشی در حوزه شغل و حرفه و توانمند سازی نیروی کار در راستای محور قراردادن رشد بهره وری در اقتصاد از دیگر فعالیت ها محسوب می شود.

رجاء واثق دارم برگزاری مسابقات و جشنواره ها، بستری مناسب برای تحقق اهداف ذکر شده می تواند ایفا نماید. امیدوارم چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای سراسر کشور که به میزبانی استان مرکزی برگزار می شود در توسعه آموزش های مهارتی و تقویت روحیه کار آفرینی هنر جویان مؤثر واقع شود.

در خاتمه از تمامی همکارانم که در اجرای این مسابقات تلاش های وافری داشته اند تشکر و سپاسگزاری می نمایم.

مسابقات کشوری علمی و عملی هنرستان های کشور در 33 رشته فنی و حرفه ای از 18 تا 20 اردیبهشت ماه جاری در اراک برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار