تولید ترانسفورماتورهای میادین نفتی به دست متخصصان ایرانی

محققان و مهندسان جوان گروه ترانسفورماتور ایران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، برای نخستین بار موفق به طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای مورد نیاز میادین و نیروگاه های نفتی و گازی شدند.

کد مطلب: ۶۲۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ترانسفوراتورMVA230 با ولتاژ 400 کبلو ولت برای نسل جدید نیروگاههای نفتی و گازی کلاس الف کشور و طراحی و تولید ترانسفورماتورهایی با بیش از 1240 مگاولت آمپر برای شرکت مهندسی نفت

به دست جوانان متخصص ایرانی طراحی و تولید شده است.

ارسلان فتحی پور مدیرعامل گروه ایران ترانسفو کشور با بیان اینکه با ساخت و تولید هر یک از ترانسفورماتورهای نیروگاهی فوق از خروج یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.، گفت: هر یک از این ترانسفورماتور دارای ابعاد مختلف و برای انواع نیروگاهها با قدرت و ولتاژ مناسب طراحی و ساخته شده است.

وی گفت: ترانسفورماتور های توزیع، فوق توزیع و قدرتی مورد نیاز شرکت های نفتی و گاز و پتروشیمی کشور منطبق بر دانش روز طراحی و تولید شده که نسبت به نمونه خارجی آن از قیمت پایین تری برخوردار است

مدیرعامل گروه ایران ترانسفو افزود: طراحی و تولید ترانسفورماتورهای مورد نیاز پروژه خط لوله انتقال نفت خام سبزاب-ری نیز بدست توانمند جوانان ایرانی محقق شده است و در حال حاضر این ترانسفورماتورها به میزان ۲۹۰ مگا ولت امپر در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بکار گرفته شده است.

پروژه خط لوله انتقال سبز اب-ری به منظور انتقال نفت خام ترش حوزه دزفول احداث شده و با طول تقریبی ۶۳۰ کیلومتر از تلمبه خانه سبز اب واقع در استان خوزستان شروع و با عبور از استان های لرستان، مرکزی، قم و تهران در پایانه ری خاتمه می یابد.

فتحی پور از مشارکت موثر گروه صنعتی ایران ترانسفو در طرح توسعه میادین نفتی غرب کارون و نیروگاه های آن خبر داد و گفت: ترانسفورماتورهای مورد نیاز شرکت مهندسی و توسعه نفت کشور، شرکت نفت یادآوران ، آزادگان شمالی و جنوبی نیز طی ماههای آینده تولید شده است و طی ماههای آینده تحویل این شرکت ها خواهد شد.

وی گفت : این ترانس ها کاملا قابل رقابت با نمونه های خارجی آن است و برای تامین شرکت پتروشیمی بوشهر ، پتروشیمی دماوند و تامین پست و ترانس های منطقه یاران شمالی تکمیل ترانس های مورد نیاز جهت راه اندازی فازهای17,18,20,21 پارس جنوبی تولید شده است.

وی اضافه کرد: طراحی ترانسفورماتورهای مورد نیاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب جهت کاهش فشار گاز چاه های نفتی نیز که تا کنون در اختیار کشور کانادا بود به پایان رسیده و در حال تولید نمونه اول آن هستیم.

فتحی پور با اشاره به اینکه گروه ترانسفو ایران، بزرگترین و باسابقه ترین کارخانه تولید ترانسفورماتور های مختلف در منطقه خاورمیانه است،گفت:ترانسفورماتور ایران در حال حاضر اصلی ترین تولید کننده و صادر کننده ترانس در صنعت برق در ایران و منطقه خاورمیانه است.

مدیر عامل گروه ایران ترانسفو کشور با بین اینکه ظرفیت تولید شرکت ایران ترانسفو بیش از 40 هزار مگاولت آمپر در سال است ، افزود: این گروه با دارا بودن ۱۶شرکت تابعه و اشتغال زایی ۵ هزار نفر بصورت مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر بصورت غیرمستقیم، نقش بسیار مهمی در صنعت برق و اقتصاد کشور را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گروه ترانسفو ایران یکی از پنج شرکت بزرگ منطقه غرب آسیا است،تاکید کرد:چشم اندازی که برای گروه ترانسفو ایران طراحی شده، رسیدن این صنعت به۱۰ شرکت برتر دنیا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار