بازنشستگان گنجینه های طلایی آموزش و پرورش هستند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه به ارائه تمام توفیقات و اقدامات نظام تعلیم و تربیت استان در حوزه خدمات رسانی به پبشکسوتان و بازنشسته ها پرداخت.

کد مطلب: ۶۱۹۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی علیرضا کاظمی در مراسم کشوری کانون بازنشستگان با بیان این که در کنار هم اندیشی، هم افزایی و برنامه ریزی باید به بخش ارزشمند بازنشستگان توجه کرد گفت: بازنستگان گنجینه های طلایی آموزش و پرورش هستند که باید بیشتر از پیش مورد تقدیر، توجه و تکریم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش خراسان رضوی پهن پیکرترین و عریض ترین آموزش و پرورش کشور است چرا که با دارا بودن یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز برابر با هشت استان کشور محصل و دانش آموز دارد.
وی اظهار کرد: ۹۰ هزار همکار شاغل و بیش از ۵۵ هزار بازنشسته و فرهیخته فرهنگی در کنار ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی کار تعلیم و تربیت را در استان دشوار کرده است.
کاظمی یادآور شد: در چند روز اخیر سه گردهمای ملی با میزبانی آموزش و پرورش استان برگزار شد و این در حالی است که در کنار حجم بالای اقدامات این نهاد شعار تعلیم و تربیت در سال جاری را تعلیم و تربیت تمام ساحتی با رویکرد کیفیت و عدالت قرار دادیم.
وی اظهار داشت: ۱۲۰ طرح خلاقانه در عرصه های مختلف آموزشی و پرورشی توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرا شد که موفق به کسب بیش از ۱۱۰ عنوان برتر در کشور شدیم‌.
این مقام مسئول توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی را از مهم ترین راهبرد آموزش و پرورش استان دانست و افزود: از جمله اقدامات فرااستانی در خراسام رضوی می توان به پذیرش بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر روز زائر در تعطیلات نوروز اشاره کرد که حدود ۱۰۰ هزا زائر فرهنگی نیز پذیرش شدند.
وی از اجرای ۲۵ طرح نوآورانه به منظور ارتقاء شرایط رفاهی در اسکان خبر داد و عنوان کرد: در کنار ارتقاء کیفیت اسکان شعار آموزش و پرورش استان در این راه «شکرانه نعمت همجواری خدمت رئوفانه، مهربانانه و کریمانه به آقا علی بن موسی الرضا»تعیین شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به فرصت مغتنم هفته معلم در پرداختن به ابعاد متفاوت معلم ادامه داد:تکریم مقام معلم در چهار بخش نقش جامعه در برابر معلم، نقش دانش آموز در برابر معلم، نقش مسئولین در برابر معلم و نقس معلم در برابر معلم قابل تقسیم است.
کاظمی افزود: به منظور ایجاد بهتر نقش جامعه در برابر معلم بیش از ۱۰۰ برنامه متعدد و متمرکز به عنوان استراتژی تبیین شد.
وی با تصریح این موضوع که یکی از بخش های مورد غفلت در آموزش و پرورش پیشکسوتان هستند خاطر نشان ساخت: خوشبختانه در احکام برنامه ششم توسعه حرکتی بی نظیر در حوزه توجه به بازنشسته ها انجام گرفت و بازنشسته ها را مورد اولویت خود قرار داد.
این مقام مسئول از پرداخت پاداش بازنشسته های استان در روز جاری خبر داد و گفت: جامعه پبشکسوتان از مناظر متفاوت همانند تجربیات و اندوخته ها الگو هستند و باید برای ارتقاء منزلت و معیشت این بزرگواران از ظرفیت های درونی آموزش و پرورش بهره ببریم.

اجرای طرح سفیران سلامت برای ۷۰۰ چهره فرهیخته و پیشکسوت استانی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: طرح سفیران سلامت برای تکریم بیشتر پیشکسوتان آموزش و پرورش اجرا شد که در نظر داریم حدود۷۰۰ نفر از این پیشکسوتان به اردوی تفریحی سفیران سلامت دعوت و از بین آن ها ۲۰ نفر به عنوان چهره برتر شناخته می شوند.

کاظمی ادامه داد: در طرح عیادت از بیماران سخت درمان حدود دو هزار و ۵۰۰ همکار شناسایی شدند و طی بازدید های انجام گرفته از آن ها بیش از ۱.۵ میلیارد تومان وام بلاعوض اهدا شد.
وی به سه راهکار اصلی در ارتقاء وضعیت رفاهی و معیشتی پیشکسوتان اشاره و اذعان کرد: نخستین راهکار پیگیری لوایح و قوانین است، اما دومین راهکار کانون ها و اقدامات قابل انجام در این مراکز است.
وی ادامه داد: در این راه باید علاوه بر تقویت ادارات و مناطق تیم فکری و با برنامه تشکیل شود.
وی در خصوص آخرین و مهم تریم راهکار اظهار داشت: توانمند سازی جامعه پیشکسوتان و کانوم پیشکسوتان است.
کاظمی به تاسیس بزرگترین و مجهزترین کلینیک دندان پزشکی در استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: تفاوت قیمتی این کلینیک نسبت به بخش خصوصی ۳۵ درصد است و تا کنون حدود یک میلیارد تومان خدمت به فرهنگیان ارائه شده است که به صورت قسطی از حقوق آن ها کسر می شود.

سرای فرزانگان با کمک پنج میلیاردی خیران ساخته می شود

کاظمی ضمن اشاره به این که لازمه هر برنامه و راهبردی تعامل مثبت است گفت: نخستین سرای فرزانگان برای جامعه معلمان پیشکسوت که پس از سال ها کسی را برای مراقبت از خود ندارند راه اندازی خواهد شد.
وی بین کرد:قرار است یکی از خیرین خیر اندیش استان با کمک پنج میلیاردی خود آموزش و پرورش را در راه ساخت سرای فرزانگان کمک کند.
وی خطاب به نمایندگان بازنشستگان کشور اظهار کرد: با توجه به ساخت نخستین مرکز بیماران صعب الاج در خراسان رضوی، آمادگی داریم تا هرگونه خدماتی در این حوزه به پیشکسوتان تمامی استان ها ارائه کنیم.
لازم به ذکر است مرکز خدماتی بیماران صعب الاج به صورت رایگان با هزینه ۶۰۰ میلیونی تاسیس شد و تا کنون هزار همکار فرهنگی از خدمات وآن بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار