وزيرآموزش و پرورش در آيين سپاس معلم در دبستان دخترانه بیرجندی ناحیه۳:

معلم با سوختن خود، جامعه را توانا مي كند

وزيرآموزش و پرورش در آيين سپاس معلم دبستان بیرجندی ناحیه3 گفت: معلم با سوختن و ساختن خود، جامعه را توانا مي كند.

کد مطلب: ۶۱۸۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، فخرالدين دانش آشتياني در آئين سپاس معلم كه در دبستان دخترانه بيرجندي ناحيه 3 اصفهان برگزار شد، با تبريك روز معلم به فرهنگيان، دانش آموزان و اوليا و گرامي داشت ياد استان شهيد مطهري، اظهاركرد: بايد تلاش كنيم انديشه هاي استاد مطهري را درجامعه محقق سازيم .

وي گفت: معلم سعي مي كند با سوختن وساختن خود، جامعه را توانا كند و آنچه كه از انسان فردي توانا مي سازد، دانايي و دانش است كه معلم آن را در دانش آموزان به وجود مي آورد .

وزير آموزش وپرورش تصريح كرد: دانش آموز دانا زندگي موفقي خواهد داشت، معلم با انتقال دانش به دانش آموزان، توانايي هاي آنها را ارتقا مي دهد .

دكتر دانش آشتياني، تدريس در كلاس هاي درس را شيرين ترين كار معلم دانست و افزود: معلمان با عشق و علاقه حرفه معلمي را انتخاب كرده اند هرچند مشكلاتي در اين مسير وجود دارد، اما بايد خداوند را براي اين توفيق بزرگ همواره شاكر باشند .

عضوكابينه تدبير و اميد، صداقت را بزرگ ترين شاخصه دانش آموزان ابتدايي، عنوان كرد واظهاركرد: معلمان ابتدايي همواره سعي كنند شادابي دانش آموزان را حفظ كنند و آنها را در مسير علايق و استعدادهايشان هدايت كنند .

وي خاطر نشان كرد: هر چند داشتن سواد علمي لازمه كسوت معلمي است، اما آنچه مهم تر است، داشتن هنر تعامل خوب با دانش آموزان است، بنابراين معلم موفق، ابتدا بايد شناخت دقيقي از شاگردان داشته باشد و متناسب با روحيات آنها به تعامل با شاگردان بپردازد .

وزيرآموزش وپرورش لذت بردن دانش آموز از فراگيري موضوعات درسي را بسيارمهم دانست و افزود: مهم تر از موضوعات درسي، روش تدريسي است كه معلمان در كلاس ها به كار مي برند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار