بومی سازی 1200 قطعه در شرکت فولاد هرمزگان

خبرگزاری پانا: معاون فناوری شرکت فولاد هرمزگان از بومی سازی 1200 قطعه در پیشرفته ترین کارخانه فولاد کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهدی زارعی گفت: برای بومی سازی قطعه و نیز ساخت در داخل می بایست قبل از هرگونه اقدامی فرآیند مهندسی معکوس مرتبط با آن را طی نمود. با توجه به اینکه زمان کوتاهی از شروع این فرآیند در فولاد هرمزگان می گذرد، تا کنون بیش از 5000 دفترچه مهندسی معکوس تهیه گردیده و از این تعداد بیش از 1200 قطعه بومی سازی شده است که یکی از مهمترین قطعات در این کارخانه سگمنت های خطوط ریخته گری می باشند که در حال حاضر فرآیند بومی سازی آن در داخل کشور در دست اقدام می باشد.

مدیر اجرایی همایش نخستین همایش منطقه ای بومی سازی در صنعت فولادبا اشاره به اینکه پس از طراحی، تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز و بهره برداری از صنایع تولید ، تدوام و دوام هر صنعت در گرو تعمیرات و نگهداری به موقع است، افزود: تعمیرات بهره ور و سایر تکنیک های تعمیرات پیشگیرانه شروط غیر قابل انکاری در جهت پایداری هر صنعت می باشند و فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته ترین کارخانه حال حاضر صنعت فولاد کشور و دارا بودن بیش از 50000 قطعه برای افزایش بهروری تولید خود و رسیدن به ظرفیت اسمی نیازمند در دسترس داشتن به موقع و سریع قطعات خط تولید خود می باشد.

زارعی اظهار داشت: در سال های اخیر روند رو به رشد بسیار خوبی را در بومی سازی شاهد بودیم، بگونه ای که سایر صنایع فولاد کشور مانند فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان اقدامات مهمی را انجام داده اند، شایان ذکر است شرکت فولاد مبارکه اصفهان تا کنون بیش از 35 هزار قطعه و فولادخوزستان 8000 را بومی سازی کرده است. در حال حاضر رویکرد فولاد هرمزگان افزایش توان منطقه ای می باشد.

وی گفت: در آینده ای بسیار نزدیک منطقه فولاد هرمزگان با تولید بیش از 10 میلیون تن و تبدیل شدن به قطب فولاد کشور پشتوانه عظیمی برای فولاد کشور خواهد شد، فولاد هرمزگان نیز که عضوی از این خانواده بزرگ صنعتی می باشد در تحقق رسالت اجتماعی خود به منظور افزایش ساز و کارهای ایجاد درآمد و نیز با نگرشی به منظور ایجاد شرایط تولید پایدار، درصدد هدفمند کردن تلاش صنعت گران و ایجاد بستری مناسب به منظور رشد و شکوفایی صنعت استان می باشد.

زارعی تاریخ برگزاری همایش را روز چهارشنبه 16/12/91 در محل سالن همایش های هتل هرمز از ساعت8:30 لغایت 16:00 عنوان داشت و ارائه مقالات، نمایشگاه قطعات بومی سازی شده و بازدید از کارخانه را از جمله برنامه های همایش اعلام نمود.

فولادهرمزگان پیشرفته ترین کارخانه فولادکشور با ظرفیت اسمی سالیانه 5/1میلیون تن تختال در دی ماه سال گذشته با حضور ریاست جمهوری افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار