ناصری در گفت و گو با پانا:

مناظره اول، ایده آل نبود/ ضرورت شفاف سازی در هزینه انتخاباتی نامزدها

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارزیابی خود از رعایت اخلاق انتخاباتی در اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آداب گفت و گوی اخلاقی و مناظره اخلاقی در قد و قواره پست ریاست جمهوری نبود.

کد مطلب: ۶۱۸۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی پانا، با بیان این نکته که دوگانه روحانی-جهانگیری، نسبت به دوگانه قالیباف- رئیسی خیلی بهتر ظاهر شدند، متذکر شد: از روحانی و جهانگیری انتظار می رفت با بیان عملکرد خوب و نقاط مثبت دولت خیلی در موضع تدافعی قرار نگیرند؛ مخصوصا با توجه به دامی که قالیباف پهن کرده بود و عملا بخش قابل توجهی از وقت دو نامزد اصلی در پاسخ و دفاع از اتهامات قالیباف سپری شد، بنابراین از این جهت مناظره خیلی ایده آلی نبود.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با اشاره به نظر آحاد جامعه به غیر از نخبگان و کسانی که در فضای اجتماعی و شبکه های اجتماعی فعال هستند، تصریح کرد: مناظره باعث نشد که خیزش و جهش انتخاباتی، مخصوصا برای بخش سنتی و محروم جامعه شکل بگیرد. لازم است که دولت ویرانه تحویل گرفته شده در سال 92 را به خوبی برای مخاطبین خود در مناظره تصویر کرده، همچنین نقاط مثبت عملکرد خودش را خوب و شفاف و با آمار و ارقام و در مقایسه با دولت گذشته به خوبی برای مخاطب تبیین کند، در این زمینه خیلی درخشش روشن و کافی نداشت.

عبدالله ناصری شفافیت هزینه های انتخاباتی نامزدها را خواسته عمومی مردم در همه انتخابات ها دانسته و گفت: بنابراین هزینه های تبلیغاتی بعد از پایان انتخابات باید توسط ستادها کاملا شفاف بیان شود، این مطالبه ای است که در همه انتخابات نظر و مورد توجه مردم بوده است. مخصوصا چهار نامزدی که در افکار عمومی به پشتوانه ها و منابع مالی وابستگی دارند چه به دولت، شهرداری و آستان قدس؛ بنابراین اگر این ذهنیت در جامعه شکل بگیرد حتما باید شفاف سازی هزینه های انتخاباتی انجام شود و به خوبی برای مردم بازگو شود.

ناصری در خصوص رفتار انتخاباتی قالیباف، گوشزد کرد: عملکرد قالیباف در شهرداری و مخصوصا بعد از حادثه پلاسکو برای جامعه روشن است، قالیباف نیامده که رئیس جمهور شود به ویژه با توجه به ماهیت نظامی که داشته است و بار سومی است که در انتخابات ظاهر می شود، رای نیاوردنش حتما قطعی است. قالیباف آمده که به رای رئیس جمهور مستقر آسیب رسانده و کاهش دهد، رئیس جمهور و جهانگیری به عنوان همراهشان حواسشان باشد که رو دست نخورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار