رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور:

خیرین در تعمیرات و مقاوم سازی مدارس به آموزش و پرورش کمک کنند

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت:اگر بخواهیم مدارسی بانشاط و ماندگار در سطح کشور داشته باشیم باید خیرین مدرسه ساز به تعمیرات و نگهداری آنها توجه کنند و اکنون نیازمندیم که خیرین، آموزش و پرورش را یاری کنند.

کد مطلب: ۶۱۶۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ محمدتقی نظرپور در مراسم نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران که امروز دوشنبه 4 اردیبهشت ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار داشت:خیرین مدرسه ساز قدم بسیار مهمی را در کشور برداشته اند و مشارکت جدی در امر مدرسه سازی داشته اند.

وی افزود: این بسیار خوب است که مدارسی توسط خیرین در کشور ساخته می شود که نیاز فضای آموزشی کشور را تامین می کند و این بسیار مهم است که این فضا فضایی بانشاط ، خوب و ماندگار باشد.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ادامه داد: ماندگاری مدارس پارامترهایی دارد و بسیاری از خیرین دوست دارند که مدارس ماندگار بسازند و متاسفانه آمار مدارس ماندگار ما بسیار کم است .

وی افزود: وقتی در کسوت یکی از خیرین خراسان بودم به اسم آقای مهندس وکیلی که 56 مدرسه در سطح کشور ساخته بود و می گفت اگر یک مدرسه دیگر بسازم به اندازه عمری که از خدا گرفته ام هر سال یک مدرسه ساخته ام . اگر پس از ساخت مدرسه به لحاظ نگهداری نیز توجه داشته باشیم بسیار مهم است و در ماندگاری مدارس کمک می کند. و به همین منظور شناسنامه ای مناسب از مدارس تهیه شد تا پس از بهره برداری امکان تعمیرات آن نیز فراهم شود.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس افزود: یکی از عواملی که مدارس را ماندگار می کند نگهداری و تعمیر آنهاست و امیدوارم همانطور که مشارکت در احداث مدارس دارید در نگهداری آنها نیز مشارکت داشته باشید . اگر چنین شود ما مدارس ماندگار بسیاری در کشور خواهیم داشت.

وی گفت: البته اگر در امر مقاوم سازی مدارس نیز ما را در آموزش و پرورش یاری کنید بسیار خوب است زیرا ما در سطح کشور و استان تهران مدارس زیادی داریم که نیازمندمقاوم­سازی هستند و اگر مدرسه را مقاوم سازی کنیم تعداد زیادی از دانش آموزان ما سالم و سلامت می توانند در این مدارس به تحصیل دانش بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار