حل مشکل آ ب را باید در رفتار شهروندی جستجو کنیم

کارشناس آب منطقه ای استان اصفهان گفت: حل مشکل آ ب را باید در رفتار خودمان جستجو کنیم هنگام مسواک زدن، شستن حیاط و ماشین و مواقعی که به سادگی آب را هدر می دهیم یا در بخش کشاورزی و صنایع خودخواهانه منابع آب را تلف می کنیم.

کد مطلب: ۶۱۳۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کاشان ، کارشناس آب منطقه ای استان اصفهان در جشن تجلیل از برگزیدگان جشنواره داناب کاشان گفت: حل مشکل آ ب را باید در رفتار خودمان جستجو کنیم هنگام مسواک زدن، شستن حیاط و ماشین و مواقعی که به سادگی آب را هدر می دهیم یا در بخش کشاورزی و صنایع خودخواهانه منابع آب را تلف می کنیم.

"شهرام نخعی" افزود: به سبقه تاریخی کاشان و اصفهان و ایران افتخار می کنیم اما نابودی منابع آب، خطر بزرگی است که این تمدن بزرگ را تهدید می کند.

وی تاکید کرد: توسعه پایدار شامل سه اصل محیط زیست، جامعه و اقتصاد است اما توسعه ای پایدار خواهد ماند که باعث افزایش کیفیت زندگی و رونق اقتصادی شود بدون آنکه محیط زیست را تخریب نکند.

وی تصریح کرد: تغییر اقلیم باعث شده که حدود 25 میلیارد متر مکعب تبخیر آب افزایش یابد و در مقابل، روان آبهای کشور 20 درصد کاهش پیدا کند که تهدیدی برای نسل حاضر و آینده است و به پیش بینی سازمان یونیسف تا سال 2040 حدود یک چهارم کودکان جهان با محدودیت شدید دسترسی به آب مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به مفهوم آب مجازی و اهمیت آن در برنامه ریزی های توسعه کشورها گفت: برای تولید یک برگ کاغذ 10 لیتر آب مصرف می شود و اگر بدون دلیل این دو برگ کاغذ را تلف کنیم، در واقع 20 لیتر آب را هدر داده ایم.

نخعی افزود: افزایش آگاهی و حساسیت دانش آموزان نسبت به اهمیت آب و خطرات ناشی از كم آبی و اجرای طرح های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و آموزش های لازم از جمله اهداف اجرای طرح داناب است

آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی داناب كاشان با حضور مدیر آموزش و پرورش کاشان، رییس امور آب کاشان و کارشناسان آب منطقه ای استان اصفهان در کانون الزهرا این شهرستان برگزار شد.

آموزش و پرورش کاشان رتبه برتر و در بخش دانش آموزی نیز "زهرا شایان نژاد" مقام اول، "فاطمه اربابی" و " فاطمه قربانی" رتبه های دوم ، " پوریا خامه چیان"،"علیرضا غیاثیان"،"علی مازوچی " و "زهرا كمالی فر" موفق به كسب مقام سوم شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار