معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد

نشاط‌آفرینی فعالیت‌های درون‌مدرسه‌ای سازمان دانش‌آموزی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: تقویت فعالیت‌های درون‌مدرسه‌ای از سوی سازمان دانش‌آموزی در ایجاد نشاط و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان بسیار مؤثر خواهد بود.

کد مطلب: ۶۱۳۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، محمد شعبانی در نخستین نشست اعضای مجامع سازمان دانش‌آموزی استان که با حضور مدیر سازمان دانش‌آموزی استان تشکیل شد، با تأکید بر لزوم تقویت فعالیت‌های درون‌مدرسه‌ای از سوی سازمان دانش‌آموزی گفت: از این طریق است که در دانش‌آموز احساس رضایت، افزایش اعتماد به نفس و شادابی و نشاط شکل می‌گیرد و ماندگار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران ضمن توجه به ویژگی‌هایی که دانش‌آموز در دوران تربیت در مدرسه به دست‌ خواهد آورد، افزود‍: پس از سه سال حضور در بخش معاونت پرورشی و فرهنگی اینک تعداد بی‌شماری از دانش‌آموزان اهل هنر و فرهنگ در برنامه‌های گوناگون ما فعالیت دارند.

وی سازمان دانش‌آموزی را محل آموزش مهارت‌های تخصصی خواند و گفت: از این رو باید فعالیت‌های این‌چنینی سازمان دانش‌آموزی جدی‌تر گرفته شود و با تقویت آن و به میدان عمل آوردن مهارت‌های تخصصی، به دانشآموز بباورانیم‌ که آموزش چنین مهارت‌هایی تا چه حد می‌تواند در زندگی اجتماعی مفید باشد.

شعبانی تغییر رویکردهای فرهنگی را از جمله ملزومات پیش رو قلمداد کرد و افزود: به امکانات نمی‌اندیشیم بلکه در فکر ایجاد و به منصه ظهور رساندن ایده‌ها هستیم و در همین راستا آماده‌ایم تا همایش ۱۰۰۰ نفره‌ از توانمندی‌های پیشتازان و فرزانگان مازندران را با همکاری سازمان دانش‌آموزی برگزار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و‌ پرورش مازندران بر افزایش خلاقیت در برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: در کنار آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان می‌توانیم آموزش‌های به‌روزی مانند مسئله فضاهای مجازی و دستاوردهای رسانه‌ای را نیز در نظر داشته باشیم.

شعبانی بر انسجام بیشتر نظام ارزیابی مربیان و اعضای تشکیلات نیز تأکید کرد و افزود: انسجام نظام ارزیابی بر ایجاد انگیزه و شور در دانش‌آموزان و مربیان تشکیلاتی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

شایان ذکر است نخستین نشست اعضای مجمع سازمان دانش‌آموزی با حضور اعضا، مربیان و پیشکسوتان پیشتاز و فرزانه در محل سازمان دانش‌آموزی استان تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار