امام جمعه شهر ری در جمع دانش آموزان معتکف:

عبادت در نوجوانی بهترین فرصت برای تقرب به پروردگار است

حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهر ری گفت: عبادت در نوجوانی بهترین فرصت برای تهذیب نفس، استجابت دعا و تقرب به پروردگار است.

کد مطلب: ۶۱۲۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، حجت الاسلام شاهچراغی ظهر امروز در جمع دانش آموزان معتکف اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران در مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) شهر ری اظهار داشت: نوجوانی بهترین زمان برای خودسازی، تحصیل علم و دانش، توبه از گناهان و دوری از آلودگی هاست.

وی پاک ماندن از دوران نوجوانی را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی به شما دانش آموزان عنایت ویژه داشته که در این ایام توفیق اعتکاف، عبادت و حضور در مسجد را به شما عنایت فرموده است.

حجت الاسلام شاهچراغی خطاب به دانش آموزان معتکف افزود: شما الگوی دیگر دانش آموزان در مدارس هستید که توفیق حضور در میهمانی خداوند را نداشته اند، اما باید مراقبت کنید تا از انجام عبادات و پرهیز از گناهان دچار کبر و غرور نشوید زیرا انجام اعمال عبادی و دوری از وسوسه های شیطان وظیفه بندگی ماست.

امام جمعه شهر ری به دانش آموزان معتکف و دست اندرکاران برگزاری اعتکاف دانش آموزی توصیه کرد: برنامه های اعتکاف دانش آموزی فراخور حال و توان جسمی نوجوان طرح ریزی شود تا نشاط و شادابی معتکفین را در انجام عبادات و فرائض دینی تحت تأثیر قرار ندهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان را در آموزش و پرورش به مدرسه فیضیه در شهر مذهبی قم تشبیه کرد و گفت: این تشکل دانش آموزی یک موهبت استثنایی در میان متولیان امور تربیتی و فرهنگی کشور است.

حجت الاسلام شاهچراغی به دانش آموزان معتکف و اعضای انجمن های اسلامی مدارس توصیه کرد: هرگز از وظیفه اصلی خود که تحصیل علم و دانش است غافل نشوند و با تلاش و تحصیل در رشته های مورد نیاز جامعه، کشور را به معنای واقعی کلمه به خود کفایی کامل برسانند.

شایان ذکر است، در بازدید امام جمعه شهر ری از اعتکاف دانش آموزان در مسجد امیرالمؤمنین (ع)این شهرستان، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 تهران و حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه، وی را همراهی کردند.

/خبرنگار: امجد امیری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار