نخستین نمايشگاه بين‌المللی گل و گياه در رامسر برگزار می‌شود

استاندار مازندران از برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی گل و‌ گیاه از ۱۱تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در شهرستان رامسر خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، ربیع فلاح جلودار در نشست با اعضای هيئت مديره توليدكنندگان گل و گياه مازندران اظهار داشت: برگزاری اولين نمايشگاه بين المللي گل و گياه در شهرستان رامسر فرصت مناسبيی برای معرفی ظرفيت‌های مازندران در زمينه توليد درختان و گلهاي زينتی است.

فلاح جلودار با اشاره به ظرفيت‌های بالای مازندران در زمينه توليد گل و گياهان زينتی گفت: بايد تلاش كنيم تا در سال توليد و اشتغال با بهره گيري از فناوريهاي نو و پيشرفته زمينه اشتغال تعداد بيشتري از علاقمندان اين حوزه را فراهم نمائيم.

وی پشتيبانی فنی و تخصصی جهاد كشاورزی از توليدگران اين عرصه را خواستار شد و گفت‌ برای صادرات منظم گل و گياه بايد برنامه منظم و راهبردی تدوين كرد.

مقام عالي دولت در استان تصريح نمود: مازندران با وجود تنوع آب و هوايي مي تواند در اين زمينه از رشد بسيار بالايي برخوردار شود هر چند هم اكنون نيز 10 درصد توليد گل و گياه گلخانه‌ای و 30 درصد توليد در فضای باز به استان مازندران اختصاص دارد .

وي در پايان گفت: در حوزه برخورد با قاچاق در زمينه گل و گياه اتحاديه گزارش لازم را ارائه نمايد تا پيگيری جدی در اين زمينه صورت گيرد.

در اين نشست همچنین رئيس هيئت مديره توليد كنندگان گل و گياه مازندران گفت: اولين نمايشگاه بين المللی گل و گياه با حضور 70 مهمان خارجی و 20 كشور جهان از 11 ارديبهشت لغايت 14 ارديبهشت 96 در شهرستان رامسر برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار