محبی در گفت و گو با پانا:

امسال، دانش آموزان متوسطه اول پیک نوروزی ندارند

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت:دانش آموزان دوره متوسطه اول امسال پیک نوروزی ندارند و پیشنهاد ما این است که براساس رویکرد هر درس ، دانش آموزان یک فعالیت انجام دهند.

کد مطلب: ۶۰۶۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد

عظیم محبی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص پیک نوروزی دانش آموزان دوره متوسطه اول، اظهار کرد: برای دانش آموزان دوره متوسطه اول پیک نوروزی به صورت سال های گذشته نیست و پیکی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: تمام فعالیت هایی که باید توسط دانش آموزان در عید در قالب پیک نوروزی انجام شود باید در مدرسه در طول سال صورت گیرد.

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ایتکه به مدیران و معلمان توصیه کرده ایم در عید نوروز به دانش آموزان تکلیف نوشتاری ندهند، افزود: پیشنهاد ما این است که براساس رویکرد هر درس دانش آموزان از پدیده ها یک فعالیت اجتماعی انجام دهند.

انجام فعالیت های اجتماعی در عید

محبی در پاسخ به این سوال که منظورتان از انجام فعالیت اجتماعی برای دانش آموزان در عید چیست؟ اشاره کرد: هر دانش آموز می تواند مطابق با درس خود پدیده های نوروزی را در قالب یک فعالیت اجتماعی شرح دهد.

وی ادامه داد: به طور مثال برای درس هنر دانش آموزان می توانند به سمت عکس گرفتن، طراحی و نقاشی از پدیده ها روند.

یادگیری را از کلاس به محیط ببریم

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید یادگیری را از کلاس به محیط متنوع ببریم گفت: ذهن بچه ها را باید در عید مطابق با چیزی که با آن زندگی می کنند نزدیک کنیم.

محبی بیان کرد: باید این موضوع فرهنگ سازی شود و جهت گیری معلمان نیز در این خصوص باشد تا هم به دانش آموزان خوش بگذرد و هم به یادگیری اجتماعی و شکوفایی مهارت های آن ها توجه شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان متوسطه اول باید برای انتخاب رشته خود با چیزی که به آن علاقه دارند با حمایت یک نگاه گردشگری، محیط زیست و هدایت تحصیلی حرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار